Säljande Konsultchef i Helsingborg.

Publicerad:
2018-04-27
Omfattning:
Full time
Kontakt:
Nina von Platen

Detaljer

Publicerad:
2018-04-27
Ort:
Helsingborg, Skåne län
Kategori:
Personal & HR
Specialisering:
HR-specialist
Omfattning:
Full time
Referensnummer:
201145358
Sista ansökningsdag:
2018-05-13
Kontakt:
Nina von Platen
Interna tjänster

Beskrivning

Säljande konsultchef till Randstad i Helsingborg

Vi söker ingen vanlig säljare utan en konsultchef till oss i Helsingborg.

Vi siktar nämligen på att erbjuda människor sina drömjobb, något vi gjort sedan 1960. Det gör ditt jobb som säljande konsultchef extra viktigt. Du har kanske läst HR, försäljning eller ekonomi men vill helst arbeta med försäljning i kombination med HR.

Mer om oss? Kika gärna: https://www.youtube.com/watch?v=r7Djy5eggaM&feature=youtu.be och ansök idag.

Energisk är du också! Vi behöver dig som är villig att bygga hållbara kundrelationer, byggsten för byggsten. Vi säljer, bemannar och rekryterar för både korta och långa uppdrag, skapar nya karriärer och hjälper våra kunder att nå sin fulla potential.

Hos oss jobbar vi i team och samverkar med varandra, för att lyckas i din roll så behöver du dina kollegor som är ett högpresterande team med mycket energi och glädje som brinner för att skapa nya affärer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Tjänsten innebär både nykundsbearbetning och merförsäljning och du kommer att ha kundansvar. Du kommer löpande ha kontakt med både kunder, kandidater och konsulter. Tillsammans med ditt team driver du hela tillsättningsprocessen, från kravprofil och annonsering till intervju och kandidatpresentation. Rollen ställer krav på god struktur i kombination med öppenhet för flexibilitet i ditt dagliga arbete.

Dina arbetsuppgifter (urval):

  • Nykundsbearbetning, merförsäljning och relationsbyggande gentemot nya och befintliga kunder (inklusive prissättning, offerering och upprättande av kundavtal).
  • Rekrytering, anställning, uppföljning av konsulter.
  • Medarbetarsamtal, lönesamtal och coachning av konsulter.
Kunskaper/ erfarenhet och personliga egenskaper

Här behöver du:

  • Akademisk utbildning (eller några års motsvarande arbetslivserfarenhet) inom personal, ekonomi och/eller försäljning.
  • Goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
  • B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor. Kanske är det därför du är så framgångsrik inom försäljning? Du är nämligen trygg i vad du, ditt team och konsulter kan erbjuda i form av såväl nytta som värde. På så sätt gör vi skillnad och goda konsult- och kundrelationer kommer på köpet. I dig ser vi den där kollegan som är tävlingsinriktad men saknar vassa armbågar. Du är hellre hjälpsam, entusiasmerande och vågar. Är du dessutom resultatorienterad, strukturerad och vill nå nya höjder? Då kommer du att trivas hos oss.

Det är plus, men inte krav, om du har branscherfarenhet, ett lokalt nätverk och/eller arbetat med olika roller inom Lager/Produktion/Industri.

Givetvis delar du våra värderingar - To Know, To Serve, To Trust, Striving for perfection och Simultaneous Promotion of all interest.

Mer information om tjänsten och ansökan: Nina von Platen, tfn: 0729-889506 nina.von.platen@randstad.se

Sista ansökningsdatum: 2018-05-13, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.