Säljande Konsultchef i Sundsvall.

Publicerad:
2018-02-09
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Mikael Melin Bhy

Detaljer

Publicerad:
2018-02-09
Ort:
Sundsvall, Västernorrlands län
Kategori:
Personal & HR
Specialisering:
HR-specialist
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201123964
Sista ansökningsdag:
2018-03-11
Kontakt:
Mikael Melin Bhy

Beskrivning

Consultant Manager
Randstad AB, Staffing

Placering: Sundsvall

Heltid/deltid: Heltid, tillsvidare.

Vi söker ingen vanlig säljare utan en säljande konsultchef till oss i Sundsvall. Vi siktar på att erbjuda människor sina drömjobb, något vi gjort sedan 1960. Det gör ditt jobb som säljande konsultchef extra viktigt. Du har kanske läst HR, försäljning eller ekonomi men vill helst arbeta med försäljning i kombination med HR (vilket gör att din motivation och du som person är viktigast för oss.)
Mer om oss? Kika gärna: https://www.youtube.com/watch?v=r7Djy5eggaM&feature=youtu.be

Energisk är du också! Vi behöver dig som är villig att bygga hållbara kundrelationer, byggsten för byggsten. Vi säljer, bemannar och rekryterare för både korta och långa uppdrag, skapar nya karriärer och hjälper våra kunder att nå sin fulla potential.

Vi sitter i nya moderna, ljusa lokaler på Idrottsparken i centrala Sundsvall. Ja, med kollegorna här så kommer du faktiskt till ett riktigt härligt, roligt och högpresterande team med mycket energi och glädje som brinner för att skapa nya affärer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som säljande konsultchef har du en viktig roll. Det är du som utvecklar våra kundsamarbeten och hittar nya affärsmöjligheter där våra framtida kandidater får arbete. Det innebär att du arbetar övergripande med såväl nykundsbearbetning som merförsäljning och konsultvård. Tyngdpunkten i din roll blir initialt nykundsbearbetning, så visst är du inte rädd för att lyfta luren?

Dina arbetsuppgifter (urval):

  • Nykundsbearbetning, merförsäljning och relationsbyggande gentemot nya och befintliga kunder (inklusive prissättning, offertering och upprättande av kundavtal).
  • Rekrytering, anställning, uppföljning av konsulter.
  • Medarbetarsamtal, lönesamtal och coachning av konsulter.
Kunskaper/ erfarenhet och personliga egenskaper

Här behöver du:

  • Akademisk utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet) inom personal, ekonomi och/eller försäljning.
  • Goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
  • B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor. Kanske är det därför du är så framgångsrik inom försäljning? Du är nämligen trygg i vad du, ditt team och konsulter kan erbjuda i form av såväl nytta som värde. På så sätt gör vi skillnad och goda konsult- och kundrelationer kommer på köpet. I dig ser vi den där kollegan som är tävlingsinriktad men saknar vassa armbågar. Du är hellre hjälpsam, entusiasmerande och vågar. Är du dessutom resultatorienterad, (en smula) strukturerad och vill nå nya höjder? Då kommer du att trivas hos oss.

Det är plus, men inte krav, om du har branscherfarenhet, ett lokalt nätverk och/eller arbetat med olika roller inom tjänstemannasektorn.

Givetvis delar du våra värderingar - To Know, To Serve, To Trust, Striving for perfection och Simultaneous Promotion of all interest.

Mer information om tjänsten och ansökan: Mikael Melin Bhy, 072-245 6003, mikael.melin@randstads.se

Sista ansökningsdatum: 2018-03-11, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.