Rekryterare för uppdrag inom myndighet i Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Emelie Cedergren, 
emelie.cedergren@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-08-22
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Personal & HR
Specialisering:
Rekrytering

arbetsbeskrivning.

Har du ett intresse för rekrytering och är en driven person som har enkelt för att samarbeta samtidigt som du gillar att arbeta självständigt? Då kan vi ha motiverande uppdrag för dig. Flera av våra kunder inom offentlig sektor söker efter nya stjärnor inom rekrytering. Våra kunder består till stor del av myndigheter och statliga eller kommunala bolag i Stockholm. Att arbeta som rekryterare innebär en bred och omväxlande roll med fokus på rekrytering enligt befintliga riktlinjer och rutiner. Med dig i bagaget tror vi att du har minst 3 års erfarenhet inom rekrytering, en personalvetarexamen eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Du har även tidigare arbetat med kompetensbaserad rekrytering och i rekryteringssystem. Låter det som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan - redan idag.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

I rollen som rekryterare utgör du en viktig del av din avdelning. Du kommer driva hela rekryteringsprocessen där din kunskap och erfarenhet kommer till stor nytta. Arbetsuppgifterna kommer att innefatta rekrytering där du processleder hela rekryteringsprocesser gentemot rekryterande chefer med exempelvis uppstartsmöten, annonsskrivning, urval, testscreening, kompetensbaserade intervjuer och sluturvalsmöten. Som rekryterare kommer du arbeta självständigt och ha flertalet rekryteringsprocesser igång parallellt. Samtidigt arbetar du som en del av ett team av stöttande av kollegor och har en vilja att dela med dig av dina kunskaper och en önskan att ni som team lyckas.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Utföra behovsanalys tillsammans med enhetschefer och ansvariga.
  • Annonsering, search av kandidater samt urval för att hitta rätt kandidat för tjänsten.
  • Telefonintervjuer samt intervjuer på plats med kandidater som gått vidare för tjänsten. Även referenstagning och kvalitetssäkring av kandidater utifrån processen. 
  • Presentation av kandidater för beställare samt en kontinuerlig dialog med beställaren ang. kandidater och status i processen. 
  • Ansvara för att processen avslutas på rätt sätt, återkoppling till kandidater samt rådgivande mot beställare vid anställning av medarbetare.

arbetstider.

Heltid, för start i augusti/september och med uppdrag i minst 3 månader med möjlighet till förlängning. 

kvalifikationer.

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet inom rekrytering där du drivit hela rekryteringsprocessen självständigt, en personalvetarexamen eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Du har även tidigare arbetat med kompetensbaserad rekrytering. 

Som rekryterare behöver du:
  • Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.  
  • Erfarenhet av arbete med kompetensbaserade rekrytering.
  • Erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser (från kravprofil till underlag för anställning)
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Goda färdigheter i Microsoft Office eller liknande program samt goda kunskaper i HR-system/rekryteringssystem.
Det är meriterande (ej krav) om du: 
  • Rekryterat statligt utifrån förtjänst och skicklighet.
  • Har certifikat inom testverktyg inom rekrytering, gärna AON.
  • Erfarenhet av search på LinkedIn (Recruiter).
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi tror att du är en trygg rekryterare som har ett konsultativt förhållningssätt och är mån om relationer både internt och externt. Du har god förmåga att effektivt strukturera och driva ditt arbete framåt. Vi tror att du trivs i samarbetet med andra, drivs av ditt engagemang för andra och motiveras av att arbeta för samhället. Är du dessutom positiv med en ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas hos oss och staten.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sök senast 2021-08-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. 

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se