Rekryterare för uppdrag inom myndighet i Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Emelie Cedergren, 
emelie.cedergren@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2020-04-20
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Personal & HR
Specialisering:
Rekrytering

arbetsbeskrivning.

Har du ett intresse för rekrytering och är en driven person som har enkelt för att samarbeta samtidigt som du gillar att arbeta självständigt? Då kan vi ha motiverande uppdrag för dig. Flera av våra kunder inom offentlig sektor söker regelbundet efter nya stjärnor inom rekrytering. Våra kunder består till stor del av myndigheter och statliga eller kommunala bolag med centrala adresser i Stockholm. Att arbeta som rekryterare innebär en bred och omväxlande roll med fokus på rekrytering enligt befintliga riktlinjer och rutiner. Med dig i bagaget tror vi att du har minst 1 års erfarenhet inom rekrytering, en personalvetarexamen eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Du har även tidigare arbetat med kompetensbaserade intervjuer och i personaladministrativa system. Låter det som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan - redan idag.

Randstad en av de största leverantörerna av personaltjänster inom den offentliga sektorn och våra behov är ständiga. Annonsen är ur proaktivt syfte för att snabbt kunna tillsätta kommande vakanser – perfekt för dig som är intresserad av uppdrag hos staten inom kort. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

I rollen som rekryterare utgör du en viktig del av din avdelning. Du kommer driva hela rekryteringsprocessen där din kunskap och erfarenhet kommer till stor nytta. Du sitter hos vår kund, en myndighet, en kommun eller ett offentligt ägt bolag på en trevlig adress nära kommunikationer och lunchmöjligheter. 

Dina arbetsuppgifter:

  • Utföra behovsanalys tillsammans med enhetschefer och ansvariga.
  • Annonsering, search av kandidater samt urval för att hitta rätt kandidat för tjänsten.
  • Telefonintervjuer samt intervjuer på plats med kandidater som gått vidare för tjänsten. Även referenstagning och kvalitetssäkring av kandidater utifrån processen. 
  • Presentation av kandidater för beställare samt en kontinuerlig dialog med beställaren ang. kandidater och status i processen. 
  • Ansvara för att processen avslutas på rätt sätt, återkoppling till kandidater samt rådgivande mot beställare vid anställning av medarbetare.

arbetstider.

Heltid, för start enligt överenskommelse och med uppdrag i minst 3 månader med möjlighet till förlängning. 

kvalifikationer.

För rollen som rekryterare behöver du:

  • Minst ett (1) års erfarenhet från liknande arbete, gärna inom offentlig sektor. 
  • Utbildning i personal- och arbetsvetenskap (PA) från högskola eller universitetet eller motsvarande kunskap förvärvad genom minst tre (3) till fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. 
  • Erfarenhet av arbete med kompetensbaserade intervjuer. 
  • Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
  • Goda färdigheter i Microsoft Office eller liknande program samt goda kunskaper i personaladministrativa system.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt samtidigt som du har du lätt för att samarbeta i team. Du får du gärna vara lite fyrkantig, i alla fall när det kommer till att agera efter givna rutiner och policys. Du trivs helt enkelt med att arbeta strukturerat och beskrivs troligen som noggrann och ansvarstagande. Är du dessutom positiv med en ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas hos oss och staten.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sök senast 2020-04-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Då annonsen avser kommande uppdrag har vi för just den här processen ingen specifik uppdragsgivare i åtanke. För att snabbt kunna tillsätta kommande vakanser sker urval endast i proaktivt syfte. 

För information: Emelie Cedergren | https://emelie.cedergren@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se