Registrator Stockholm, Solna.

Publicerad:
2019-03-12
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Sofia Åhlin

Detaljer

Publicerad:
2019-03-12
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Administration & kontor
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201208301
Sista ansökningsdag:
2019-03-22
Kontakt:
Sofia Åhlin
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Vi söker nu en registrator till en myndighet till Solna. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara registrering, diarieföring samt expediering av handlingar. För att vara aktuell för den här tjänsten ska du ha en registratorsutbildning från högskola alternativt 3 års arbetslivserfarenhet som registrator. Låter det här som en tjänst för dig? Sök i så fall redan idag!

Arbetsbeskrivning
Du kommer sitta på myndighetens arkivenhet i Solna. I rollen som registrator kommer du bland annat att scanna myndighetens handlingar, arkivera och återsöka handlingar enligt upprättade arkivförteckningar samt hålla myndighetens handlingar ordnade. Vi tror för att lyckas i rollen behöver du vara samarbetsvillig, initiativrik samt noggrann.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Registrering, diarieföring samt expediering av handlingar.
  • Svara på telefonsamtal samt mejl från allmänheten.
  • Vara ett stöd för myndighetens medarbetare i interna frågor gällande registrering och arkivering.
  • Ta fram handlingar i ärenden som efterfrågas och se till att dessa handlingar sekretessgranskas inför utlämnande.
  • Daglig postöppning
Omfattning:
Heltid, kontorstider, 08.00-16.30. Startdatum i början av maj med en uppdragsläng till september med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du:


  • En registratorutbildning från högskola eller likvärdig utbildning alternativt minst 3 års arbetslivserfarenhet som registrator
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv).
  • Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista ansökningsdag: 2019-03-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: | Sofia Åhlin | sofia.ahlin@randstad.se |