Registrator i göteborg.

Detaljer

Kontakt:
Attila Lundin, 
attila.lundin@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-08-16
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration

arbetsbeskrivning.

Har du en utbildning eller flerårig arbetslivserfarenhet som registrator och vill arbeta för en statlig myndighet med varierande arbetsuppgifter? Då kan det vara dig vi söker! Just nu söker vi efter en Registrator för uppdrag inom offentlig verksamhet. Som registrator kommer du att ge stöd, råd och utbildning till chefer och medarbetare i frågor som
rör offentlighet, sekretess, ärendehantering och arkiv. Låter detta intressant? Sök redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som ovan nämnt kommer din arbetsuppgift vara att ge stöd, råd och utbildning till chefer och medarbetare i frågor som rör offentlighet, sekretess, ärendehantering och arkiv. Du kommer även:

  • Diarieföra, ordna, förteckna, arkivera och gallra analoga och digitala handlingar. 
  • Sköta posthanteringen.
  • Ansvara för den officiella e-postbrevlåda.
  • Lämna ut allmänna handlingar och göra enklare sekretess-bedömningar.
  • Genomföra gallringsutredningar.
  • Ställa krav vid avrop eller upphandlingar inom ansvarsområdet.
  • Ansvara för kontakter med Riksarkivet och leverantörer inom ansvarsområdet.
  • Omvärldsbevaka inom registratur- och arkivområdet.

arbetstider.

Heltid
Detta är ett konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kund på sikt.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har: 

  • Avslutad registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt minst tre 2 års arbetslivserfarenhet som registrator.

  • Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar.

  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Med goda kunskaper avses att obehindrat navigera i MS Office programvara produkter.

  • Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift. Med goda kunskaper avses att obehindrat tala och skriva på svenska samt tillgodogöra sig information.

  • Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem

ansökan.

urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt
 
Ansök via vår hemsida: www.randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se