Registrator / Receptionist till statlig myndighet i Göteborg

Publicerad: 2017-06-15
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201059083
Sista ansökningsdag:
2017-07-08
Kontakt:
Camilla Wohlin
Vi har nu en tjänst som registrator / receptionist som passar dig med minst 3 års erfarenhet som registrator. Vår kund är svenska staten och vi kan därför erbjuda dig en såväl intressant som givande arbetsplats i Göteborg. Uppdraget startar i juni, eller enligt överenskommelse, och pågår i minst 3 månader. För att bli aktuell för denna tjänst behöver du känna till de lagar och förordningar som gäller för registratur. Låter det som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid, start i juni eller enligt överenskommelse och minst 3 månader (med möjlighet till förlängning).

Arbetsbeskrivning:
Arbetet som registrator / receptionist innebär att du kommer att arbeta med registratur, administration, reception, lokaler, brand och kris liksom vara fysiskt stöd till rörelsebegränsad kollega.

Dina arbetsuppgifter:

  • hantera all registratur som rör regionen och specialpedagogiskt stöd, agera stöd i hanteringen för bidrag, diarieföringsfrågor, offentlighet och sekretess. Ta emot inkommande post och paket: stämpla och ev. diarieföra och dela ut liksom diarieföra/ skicka vidare email.
  • lotsa besökare i utställningen, hålla närvarotavlan och postfacken uppdaterade och aktuella. Beställa fika, skicka paket, agera stöd för lokalkontoren med fraktsedlar och större frakthantering. Boka lokaler liksom göra faktureringsunderlag, boka in möten för kommande termin. Hantera ärenden via Servicedesk.
  • se till att eventuella avvikelser åtgärdas som rör brand och kris, ha kontakt med brandskyddskontrollanter på lokalkontoren, vara ansvarig för uppdateringar i krispärmen och bekräfta att uppgifterna stämmer i hjärtstartarregistret. Du kommer även agera fysiskt stöd till en rörelsebegränsad kollega och hjälpa till med administration så som powerpointpresentationer, utskrifter och it- och telefonstöd.
Kvalifikationer:
Här behöver du ha minst 3 års erfarenhet som registrator, kunskap gällande lagar och förordningar (som styr offentlig verksamhet, registratorns funktion och ansvar). Du har goda färdigheter i dokument- och ärendehanteringssystem, Microsoft Office och håller både en god svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person trivs du i strukturerade verksamheter där du får arbeta efter rutiner, riktlinjer och regler. Du är trygg i erfarenhet och har lätt för att prata med olika människor på ett serviceorienterat och tydligt sätt. Visst är du också noggrann, med en positiv syn på arbetet och god samarbetsförmåga? Då kommer du att trivas som registrator / receptionist hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-07-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Camilla Wohlin | camilla.wohlin@randstad.se |