Regional planeringsspecialist i Sandviken.

Detaljer

Kontakt:
Admir Masic, 
admir.masic@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2019-11-30
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Gävleborgs län, 
Sandviken kommun
Kategori:
Lager, logistik, transport
Specialisering:
Planering

arbetsbeskrivning.

Vill du jobba i en global industrikoncern som regional planerare med Europa som spelplan? Har du en bakgrund inom Supply Chain Management, Logistik eller Industriell Ekonomi och trivs med att ha kollegor över hela världen? Då kan detta vara uppdraget för dig! Vi söker nu en person som gärna arbetat med produktionsplanering i större skala och vill ta nästa steg i karriären. I arbetet som regional planeringsspecialist kommer du ha ett nära samarbete med olika delar av verksamheten och vara länken mellan säljteamen runt om i världen och produktionen. 

Hos oss på Randstad kommer du till ett världsomfattande och tryggt bemanning- och rekryteringsföretag med ett stort nationellt samt lokalt nätverk som alltid sätter människan i fokus. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.


  • Ha ett nära samarbete med kundens säljteam i Europa, CIS, Västafrika och Mellanöstern och vara länken mellan försäljningsavdelningen och produktionen. 

  • Skapa en leveransplan för kommande månader utifrån säljprognoser.

  • Upprätthålla en sund lagerhållning i berörda länder.

  • Ha kontroll över logistikkostnader.

  • Kommunicera framtida försäljning till det Globala planeringsteamet. 

omfattning.

Du arbetar heltid under kontorstider på industriområdet i Sandviken. Uppdraget är till en början på sex månader med en god möjlighet till tillsvidareanställning via Randstad, alternativt ett övertag av kunden.


kvalifikationer.

Vi ser gärna att du har en kandidatexamen i Supply Chain Management, Logistik eller Industriell Ekonomi eller tidigare erfarenhet av liknande roller. Du behöver kunna flytande Engelska och Svenska i både tal och skrift. Det är även meriterande om du har tidigare kunskap i att skapa prognoser och produktionsplaner i Excel.

Välkommen till oss!
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald

ansökan.

2019-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Admir Masic, Consultant Manager, admir.masic@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se