Redovisningsekonom till Norrköping Vatten & Avfall i Norrköping.

Publicerad:
2018-03-28
Omfattning:
Full time
Kontakt:
Olivia Ljungbäck

Detaljer

Publicerad:
2018-03-28
Ort:
Norrköping, Östergötlands län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Redovisning
Omfattning:
Full time
Referensnummer:
201135747
Sista ansökningsdag:
2018-04-28
Kontakt:
Olivia Ljungbäck
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Vi söker nu en redovisningsekonom till vår attraktiva kund i Norrköping. Har du tidigare erfarenhet av arbete med redovisning och bokslut och är nu på jakt efter ditt nästa steg i karriären? Då har vi en tjänst för dig! Har du även ett givet siffersinne och söker en tjänst där du får utlopp för din administrativa ådra? Låter detta som en tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan, redan idag!

Omfattning: Heltid, start 21 maj och med uppdragslängd till och med 31 januari 2019. Eventuell chans till förlängning samt övertag av kund.

Arbetsbeskrivning:
Här välkomnas du till en centralt beläget kontor i Norrköping med närhet till såväl goda kommunikationsmöjigheter som lunchmöjligheter. På arbetsplatsen sitter man idag cirka 5 stycken på ekonomiavdelningen.

I Norrköpings kommun är arbetet i full gång med kommande Ostlänken, nya bostadsområden och klimatanpassning. Norrköping Vatten och Avfall AB är en viktig aktör i arbetet med att utveckla framtidens Norrköping. Bolaget ansvarar för att hushåll och företag i Norrköpings kommun har rent dricksvatten och att avloppsvattnet renas innan det släpps ut i naturen igen. Bolaget ansvarar även för, att på ett för människors hälsa och miljön lämpligt sätt, samla in, transportera och återvinna hushållsavfall och därmed jämförligt avfall från annan verksamhet. Bolaget bygger även bredband via fiber på uppdrag av Norrköpings kommun.

Exempel på dina arbetsuppgifter:

  • Ansvarig för bolagets anläggningsregister, omfattande investeringsverksamhet.
  • Momsredovisning & skattedeklarationer.
  • Viss registrering av manuella bokf.ordrar.
  • Kontoavstämningar för balanskonton.
  • "Koncernavstämningar" vid tertial- & årsbokslut mot syskonbolag & kommunala enheter.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • 2 års erfarenhet av liknande arbete samt av bokslutsarbete.
  • Eftergymnasialutbildning inom ekonomi alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet.
  • Goda färdigheter i Excel.
  • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person tror vi att du är givet organiserad och trivs i arbete som kräver struktur. Vi tror även att du är kommunikativ och trivs i roller som innebär såväl administrativa arbetsuppgifter som kommunikativa. Skulle du även beskriva dig som en person som trivs i samarbete? Då kanske till och med känner till uttrycket ”laget före jaget”? Stämmer detta in på dig? Då kommer du bli en mycket uppskattad kollega hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-04-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Olivia Ljungbäck | olivia.ljungback@randstad.se |