Redovisningsekonom till Göteborgs Hamn.

Detaljer

Kontakt:
Julia Lundahl, 
+46766122040, 
julia.lundahl@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-12-20
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Redovisning

arbetsbeskrivning.

Nu söker vi en kollega till avdelningen Finance, Legal & Procurement. Vi tror att du att vill ha ditt eget specialistområde, tillhöra ett fantastiskt team och vara med och bidra till staden. Din arbetsplats finner du i anrika Amerikahuset i Masthugget. 

Du får kollegor inom ekonomi, inköp och juridik och kommer att arbeta nära verksamheten. När du åker ut till hamnen och träffar projektledare, förmän och verkstadspersonal tar du en av våra elbilar förstås. Det är en otroligt viktig del av tjänsten att du följer upp projekt på plats och ”känner” hamnen för att förstå verksamheten. Det kommer att vara till nytta för dig när du till exempel ska skapa relationer, vara ett gott stöd i investeringssammanhang och kunna arbeta proaktivt med rutiner och processer. 

ansvarsområde.

I rollen som redovisningsekonom rapporterar du till redovisningschefen. Din huvudsakliga uppgift blir att hantera bolagets löpande anläggningsredovisning; aktivering, inventering, avskrivning och skattehantering. Du upprättar och rapporterar också in moms- och skattedeklaration.

Den andra huvudsakliga delen av tjänsten innebär projektredovisning, uppföljning av projekt och resultatanalys. Vidare är du verksamhetens stöd när det kommer till anläggningsregister och momsuppsättning. Andra arbetsuppgifter som ingår i din vardag är kassaflödesanalys, rapportering, ta fram underlag till controllers gällande anläggningar och projekt, bereda underlag för budget och prognos samt ta fram information inför årsredovisning. 

kvalifikationer.

Vi söker dig som är civilekonom, med inriktning redovisning och som efter din utbildning har hunnit skaffa dig några års praktisk erfarenhet inom ekonomi. Vi vill helst att du har erfarenhet inom fastighetsområdet då det är högst relevant för rollen. Ett krav är att du arbetat med anläggningsredovisning och moms. Vidare har du kunskap kring rådande lagstiftning och kan därmed stödja ledningen i att fatta rätt beslut i ekonomiska ställningstaganden. Du är van vid att arbeta i system och i Excel. Svenska och engelska hanterar du obehindrat i tal och skrift.

Som person är du noggrann, självständig och hjälpsam. Du tycker om att arbeta med siffror och ser fram emot att vara ett stöd till verksamheten i frågor som rör ditt område. Vi tror även att du är en person som är lösningsorienterad och ständigt arbetar mot förbättringar. Du har hög personlig mognad, förhåller dig prestigelöst till dem du möter och hugger i när situationen kräver det. Sist men inte minst är du serviceinriktad och kommunicerar väl. 

För dig som vill vara med och bidra till staden samtidigt som du själv får möjlighet att utvecklas är det här en väldigt fin chans!

ansökan.

Tjänsten börjar som ett uppdrag med stora möjligheter till anställning. Sök gärna så snart som möjligt då behovet av kompetensen finns här och nu.  

om Göteborgs Hamn AB.

Göteborgs Hamn är Skandinaviens största hamn och anlöps dagligen av världshavens allra största fartyg. I 400 år har vi varit logistiknavet i Sveriges internationella handel och är den självklara porten till världen för svensk import och export. I det kommunalägda bolaget arbetar idag ca 150 personer.

https://goteborgshamn.se