Projekt- och servicekoordinator till välkänd industri i Göteborg.

Publicerad:
2018-04-12
Omfattning:
Full time
Kontakt:
Emelie Jacobsson

Detaljer

Publicerad:
2018-04-12
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Full time
Referensnummer:
201136808
Sista ansökningsdag:
2018-04-29
Kontakt:
Emelie Jacobsson

Beskrivning

Vi söker nu en projekt- & servicekoordinator till vår attraktiva kund i Göteborg. Har du tidigare erfarenhet av att koordinera större team samt goda färdigheter i SAP? Är du på jakt efter en tjänst för du får utlopp för ditt kommunikativa sätt såväl som administrativa ådra? Då har vi en tjänst för dig!

Omfattning: Heltid, måndag- fredag 8:00-17:00. Start enligt överenskommelse och med uppdragslängd till och med september. Eventuell chans till förlängning samt övertag av kund.

Arbetsbeskrivning:
Tjänsten innebär att du har en central roll hos inom Solution Factory med inriktning på vårt Condition Monitoring-erbjudande. Du kommer verkligen att vara ”spindeln i nätet” mellan kunder, säljare, leveransfunktioner, specialister och underleverantörer. Du har huvudansvar för orderhantering, beredning av jobb, planering av resurser, inköp, beläggning och uppföljning av de resurser som utför arbeten hos våra kunder. I rollen stöttar du två CoMo-säljare, som är placerade i södra respektive mellersta Sverige samt våra CoMo-specialister.

CoMo-affären består av försäljning av produkter-, analystjänster och installationsprojekt som är av varierande storlek. I rollen stöttar man i hela processen från offerthantering, definition av materialåtgång, materialbeställning till genomförande av order inklusive resursplanering och fakturering. Genom att aktivt kommunicera och planera med kunderna och berörda funktioner säkerställer du att leveranserna lever upp till kundernas krav.

Exempel på dina arbetsuppgifter:

  • Som en del i CoMo-teamet aktivt medverka i sälj- och offereringsprocessen tillsammans med säljare, projektledare och CoMo-specialister.
  • Driva egna kundprojekt av varierande storlek
  • Säkerställa hög kvalitet till kund när det gäller koordinering, planering, administration och leverans av verksamhetens serviceerbjudande
  • Orderhantering av kundorder/arbetsorder och projekt
  • Resursplanering, beredning och optimering av total beläggningssituation
  • Återrapportering och fakturering mot kund, orderbokshantering
  • Hantera underleverantörer och inköp till projekt och leveransorganisationen, arbeta med ständiga förbättringar samt följa upp projekt och order.
  • Bidra till hela avdelningens leverans och vidareutveckling
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Gymnasieutbildning med teknisk eller administrativ inriktning.
  • B- körkort då det kan förekomma resor i tjänsten.
  • God svenska samt engelska.
  • Goda färdigheter i affärssystemet SAP. (starkt meriterande)
  • 2 års erfarenhet av att koordinera större team med medlemmar från kund, interna medarbetare och externa leverantörer samt erfarenhet av arbete med sälj, planering eller inom logistik.
  • Dokumenterad erfarenhet av leverans/projektledning av större projekt inom industrin (tex CoMo, smörjsystem, automation, hydraulik, mekanik)
  • Mycket god förmåga att analysera, bryta ner och strukturera problem och arbetsuppgifter/projekt.
  • Rollen kräver att du har högt kundfokus och är serviceinriktad.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person tror vi att du är framåtlutad, får saker och ting att hända, är bra på att ge service och supporta säljarna samt att du är driven och kan ta för dig. Du ska även vara tekniskt lagd och ha lätt för att söka fram information.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-04-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Jacobsson | emelie.jacobsson@randstad.se |