Produktkommunikatör för uppdrag i Skaraborg.

Detaljer

Kontakt:
Alexander Pihl, 
alexander.pihl@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2020-11-01
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Skara kommun
Kategori:
Marknad, kommunikation & media
Specialisering:
Strategisk kommunikation

arbetsbeskrivning.

Nu söker vi en produktkommunikatör för uppdrag i Skaraborg. Har du minst 6 månaders erfarenhet som produktkommunikatör eller liknande uppdrag? Har du stort säljfokus och har lätt för att förstå vad kunden vill veta om olika produkter? Skulle du dessutom beskriva dig som en lagspelare som skapar rätt förutsättningar för andra roller i teamet genom ditt arbete? Då har vi rätt tjänst för dig! Välkommen med din ansökan redan idag.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

I rollen som produktkommunikatör kommer du ha en viktig roll i produktutvecklingsprocessen. Du kommer analysera produkter utifrån ett kommunikativt perspektiv samt skriva texter till förpackningar. Ditt analysarbete ska tydliggöra vad som behöver kommuniceras om produkten och i vilken prioriteringsordning. Detta kommer ligga till grund för textproduktion till förpackning, förpackningsdesign och annan kommunikation av produkten.

Ditt arbete ska bidra till att slutkunderna upplever det lätt att välja rätt produkt utifrån deras behov och att produktens fördelar blir tydliga.

arbetstider.

Heltid, vardagar 08.00 – 17.00

kvalifikationer.

Här behöver du:
 
  • Högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation, försäljning eller annan utbildning som är relevant för uppdraget.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Kunskaper eller tidigare erfarenheter av försäljning, sortimentsarbete och projektledning är meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

Minst 6 månaders erfarenhet från en liknande roll och relevant utbildning.

ansökan.

2020-11-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alexander Pihl, Konsultchef, alexander.pihl@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se