Process Manager till Randstad.

Publicerad:
2019-07-04
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Susanne Berggren

Detaljer

Publicerad:
2019-07-04
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Projektledning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201235448
Sista ansökningsdag:
2019-08-18
Kontakt:
Susanne Berggren
Interna tjänster

Beskrivning

Är du intresserad av en kombination av analys och rådgivning med fokus på process- och förändringsarbete? Kanske har du också ett intresse för att jobba med affärer och kunder?

Då kanske du är den perfekta kandidaten till rollen som Process Manager till vårt affärsområde Inhouse. Inom Inhouse arbetar vi tillsammans med några av Randstads största kunder där vi har ett stort antal konsulter på plats. Vi har även internanställd personal som dedikerat arbetar med att utveckla och förbättra det specifika kundkontot samt våra konsulter. I rollen som Process Manager fyller du en viktig funktion vad gäller att bidra till etableringen av nya kundkonton till Inhouse, men inte minst att effektivisera och på andra sätt utveckla de befintliga kunderna.

Du är placerad i Stockholm och kommer att arbeta med fokus på Stockholm/Mälardalen. Rollen omfattar visst resande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Dina primära arbetsuppgifter är att genomföra analyser och utifrån analyserna ge rådgivning både externt till våra storkunder och internt till Randstad kopplat till HR-relaterade processer. Stor vikt i arbetet läggs på ständiga förbättringar från idé till uppföljning och utvärdering. I rollen som Process Manager jobbar du med ett antal stora kunder inom regionen med omnejd. Viktigt är också att skapa, utveckla och bibehålla goda relationer såväl till våra kunder som till interna kontaktytor i organisationen.

Du rapporterar till Head of Process Manager och tillsammans översätter ni vår långsiktiga strategi till konkreta handlingsplaner både internt och externt. I din roll så ingår du i en nationell grupp av Process Managers.

Kunskaper/ erfarenhet och personliga egenskaper

Vi söker dig som är van att självständigt driva olika typer av förbättringsprojekt inom områdena HR, industri och/eller logistik. Du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi/teknik eller annat relevant område.

Som person är du processorienterad och metodisk med ett intresse för siffror och analys. Vidare ser vi att du har goda system/IT-kunskaper i och med att du kommer att arbeta med att skapa och beskriva processer, arbetsverktyg etc. Likaså ställer rollen krav på goda administrativa färdigheter.

I övrigt ser vi att;

• Du är affärsmässig och har kundfokus

• Denna spännande tjänst behöver dig som är självständig, har förmåga att analysera samt är kreativ och lösningsorienterad

• Du arbetar proaktivt och strukturerat samt förstår vikten av att ha ett helhetsperspektiv

• Du har en god kommunikationsförmåga, såväl i tal som i skrift

• Du hanterar engelska både i tal och skrift

Givetvis delar du våra värderingar - To Know, To Serve, To Trust, Striving for perfection och Simultaneous Promotion of all interest.


Din ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan senast den 18 augusti.

Vid frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta HR Talent Manager Susanne Berggren på Susanne.Berggren@randstad.se Vänligen notera att processen kommer att plockas upp efter ledigheterna i mitten på augusti.

Om oss

Med över 600 000 anställda i 39 länder är Randstad ett av världens största HR-serviceföretag. Det gör oss till en stabil partner, men det är den nära, personliga kontakten med våra uppdragsgivare på lokal nivå som är nyckeln till vår framgång.

Randstad i Sverige består av två varumärken: Randstad och Antenn. Vi erbjuder lösningar inom bemanning, rekrytering och omställning.