Performance Marketing Specialist till Randstad i Stockholm.

Publicerad:
2019-01-10
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Angelica Gustafsson

Detaljer

Publicerad:
2019-01-10
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Marknad, kommunikation & media
Specialisering:
Sociala medier
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201194370
Sista ansökningsdag:
2019-01-18
Kontakt:
Angelica Gustafsson
Interna tjänster

Beskrivning

Arbetsbeskrivning:
Är du driven, analytisk, självständig, med erfarenhet av performance marketing och vill vara med och utvecklas i vår digitala transformationsresa är det här den perfekta rollen för dig!

Som performance marketing specialist hos oss är din uppgift att utveckla och optimera vår digitala kommunikation och maximera effekten av de aktiviteter vi driver mot kandidater och kunder. Du kommer ansvara för vårt interna arbete med köpt media och jobba med våra digitala specialistbyråer inom sök-, sociala medier- och bannerannonsering för att öka effekten av våra kampanjer. Du kommer också driva utvecklingen mot automatisering av våra jobbannonser och hantera samarbetet med våra job boards t.ex. Metro jobb, Monster och Careerbuilder. Du har möjlighet att söka stöd av seniora experter från vår globala organisation och jobbar tätt tillsammans med vår webbanalytiker för att bättre följa upp vår köpta trafik i Google Analytics 360 och visualisera den i end-2-end rapporter i Google DataStudio.

Rollen ingår i vår marknadsavdelning som består av cirka 10 personer och du rapporterar till vår marknadsdirektör. Du är med och utformar kampanjer tillsammans med våra kreatörer, kommunikatörer och byråer, där du ansvarar för kampanjbudget, kanalval och målgruppsplanering i syfte att bidra till ökad konvertering och högre kännedom för våra tre varumärken Randstad, Dfind och Antenn.

Vad letar vi efter?:
• För att trivas och lyckas väl i denna roll tror vi att du har minst 2-3 års erfarenhet av köpt digital media t.ex. SEM, social och/eller programmatic på en marknadsavdelning, digitalbyrå eller liknande.

• Du har god förståelse för digital marknadsföring på ett strategiskt plan men ska samtidigt kunna kavla upp ärmarna och jobba operativt och med parallella uppgifter och projekt.

• Du har lätt för verktyg inom digital kampanjpublicering, webbanalys och optimering. Du kommer både jobba som beställare mot våra specialistbyråer och i vissa fall själv sätta upp kampanjer på t.ex. Facebook, Instragram och LinkedIn.

• Då detta inte är ett ensamarbete ställs såklart naturliga krav på att du trivs med att samarbeta, men samtidigt hoppas vi att du vågar tänka helt nytt och utmana oss i våra invanda mönster och vanor.

• Vi jobbar med kommunikation i ett globalt bolag med många kontaktytor, så tjänsten förutsätter att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska och kan göra dig förstådd på båda språken i såväl tal som skrift.

Om oss på Randstad:
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-service. Här arbetar vi passionerat med framåtriktad HR-service, människor och utveckling, både hos och tillsammans med våra kunder och alltid med människa och samhälle i centrum. Som en produkt av detta arbete utsågs vi i september 2017 till världens bästa HR-företag i social hållbarhet enligt Dow Jones Sustainability Index ("DJSI").

Sista ansökningsdag:
2019-01-18 men urval och intervjuer kommer att ske löpande från och med den
2:a januari. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart
som möjligt.

För frågor som rör tjänsten:
Vänligen kontakta Johan Gertell, Director Marketing & Communication via:johan.gertell@randstad.se

För frågor som rör rekryteringsprocessen: Vänligen kontakta Angelica Gustafsson, HR-talent partner:
angelica.gustafsson@randstad.se