Orderplanerare sökes till norrort.

Publicerad:
2019-02-12
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Caroline Karlsson

Detaljer

Publicerad:
2019-02-12
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Lager, logistik & transport
Specialisering:
Planering
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201203464
Sista ansökningsdag:
2019-02-12
Kontakt:
Caroline Karlsson

Beskrivning

Har du erfarenhet av orderläggning, logistik och inköp? Har du arbetat med logistikflöden och inköpsplanering? Sök då redan idag! Vi söker nu en orderläggare till inköpsavdelningen på ett välkänt företag inom detaljhandeln i stark tillväxtfas. I rollen kommer du att hantera FMCG-produkter samt produkter från våra leverantörer i Asien. Företaget har ett starkt engagemang och söker dig som trivs i en flexibel och föränderlig miljö. Butikskedjan har 100 butiker i Sverige, Norge, Tyskland och Finland.

Arbetsgivare: Randstad AB
Start:
Omgående, heltid, kontorstider. 6 mån provanställning med stor chans till förlängning
Plats: Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning
Som orderläggare blir du en del av vårt inköps- och affärsutvecklingsteam och ingår i vårt Inbound team som arbetar med varuflödet mellan leverantör och centrallager. Du kommer bland annat att vara första instans för orderkommunikation och leveransbevakning gentemot våra leverantörer. Ditt huvudsakliga ansvarsområde består av att optimera tillgängligheten av produkter på vårt centrallager vilket innefattar att:

  • Beräkna optimal orderkvantitet, skapa order och hantera hela orderprocessen
  • Analysera och förbättra lagersituation och balansera inleveranser gentemot försäljningsprognos
  • Underhålla och förbättra masterdata och säkra parametrar för inköpsorder
  • Delta i projekt för utveckling och förbättring av företagets varuflöde
  • Leveransbevakning
  • Kontakt med Asien & Europa
Kvalifikationer


  • Varuflödesplanering eller orderhantering
  • Van dator- och systemanvändare
  • Goda kunskaper i MS Excel
  • Svenska och engelska flytande i tal och skrift


Meriterande


  • Erfarenhet av IFS
  • Erfarenhet av FMCG-produkter
Vem är du?
Vi söker dig med relevant utbildning och har erfarenhet av varuflödesplanering eller orderhantering. Har du dessutom arbetat med FMCG-produkter är det meriterande. Vidare är du en van dator- och systemanvändare och har goda kunskaper i MS Excel. För tjänsten som Inbound Planner ser vi att du är en god kommunikatör, med mycket god förmåga att uttrycka dig på såväl svenska som engelska.

Som person är du affärsinriktad, flexibel och lösningsorienterad. Vidare har du en stark analytisk förmåga samt ett drivande arbetssätt med god integritet. Du är relationsbyggande, samarbetsvillig och har en positiv framåtanda, samtidigt som du är van vid att arbeta på ett strukturerat och självständigt sätt.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2019-02-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Caroline Karlsson, caroline.karlsson@randstad.se