Orderadministratör till omtyckt bolag i Västerås.

Publicerad:
2018-03-28
Omfattning:
Full time
Kontakt:
Niclas Norenius Marander

Detaljer

Publicerad:
2018-03-28
Ort:
Västerås, Västmanlands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Full time
Referensnummer:
201133390
Sista ansökningsdag:
2018-04-28
Kontakt:
Niclas Norenius Marander

Beskrivning

Har du en god pedagogisk förmåga och tycker att tjänsten som orderadministratör låter som ett spännande jobb? Toppen! Randstad söker just nu dig som har gymnasieexamen och gärna tidigare erfarenhet från butik till ett av Sveriges starkaste varumärken. I tjänsten som orderadministratör kommer du sitta strax utanför Västerås city och arbeta med att supportera bolagets butiker runtom i landet. Låter det som något för dig? Då hoppas vi på din ansökan – redan idag!

Omfattning: Heltid 07:30-16:30, för start enligt överenskommelse med uppdrag i minst 6 månader.

Arbetsbeskrivning:
I rollen som orderadministratör kommer du främst arbeta med att supportera butiker i vårt avlånga land i olika typer av order- och reklamationsfrågor. Butikerna ute i landet kommer in med frågor gällande ovan områden där du i din roll hanterar dessa med stöd av flertalet datasystem. Här kommer du till ett bolag som värnar om goda arbetsförhållande och en arbetsplats som delas av kolleger med olika bakgrund och erfarenhet.

I rollen som orderadministratör är dina arbetsuppgifter bland annat;

  • Vara en kontaktpunkt för butikerna i logistikrelaterade frågor.
  • Ta emot inkommande ärenden via telefon och mail.
  • Support kring exempelvis order, leverans och reklamation samt lagerstatus och sortiment.
Kvalifikationer:
Här behöver du;

  • Avklarad gymnasieutbildning.
  • God vana att arbeta framför dator.
  • God svenska respektive grundläggande engelska i både tal och skrift.
Har du tidigare arbetslivserfarenhet från exempelvis butik eller erfarenhet av kundtjänst/callcenter så ser vi det som ett plus (ej krav). Tjänsten innebär en hel del service, telefonhantering samt logga i affärssystem.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen som orderadministratör behöver du vara lyhörd och pedagogisk i ärenden där din support behövs. Visst kan du också prioritera bland parallella arbetsuppgifter med bibehållet lugn? Är du dessutom kommunikativt skicklig kommer du bli en uppskattad medarbetare och orderadministratör.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-04-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se