Orderadministratör i Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Ronja Romano, 
ronja.romano@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-04-16
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Stockholms län, 
Upplands-Väsby kommun
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration

arbetsbeskrivning.

Vi söker nu en orderadministratör som vill arbeta med orderhantering och ha ansvar för att tillse att kunderna får sina leveranser i tid. Är du tekniskt kunnig med god kommunikativ förmåga som skulle trivas i rollen som Orderadministratör eller Back Order Analyst som rollen kallas internt, där perfektion är det enda som räknas? Trivs du med många kontaktytor, att väva samman dessa och se till att rätt sak hamnar på rätt ställe och knyta ihop arbetet? Här får du möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken inom maskin- och industriteknik med kontor beläget utanför Upplands Väsby. Det här är en möjlighet på lång sikt med chans till direktanställning efter 6 månader. Låter det som en matchande tjänst för dig? Sök då redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

I den här rollen som Orderadministratör/Back order Analyst kommer du arbeta för en återförsäljare av maskiner och motorer. Ditt primära ansvar är orderhanteringen (back order management) är dels reservdelar där du kommer att ha daglig kontant med order- och godsmottag samt olika leverantörer. Du kommer få komma in där teamet står inför nya utmaningar med nya områden utöver reservdelar. Därför kommer det vara en del nytt, inte bara för dig utan för teamet. Detta ser du som spännande och en möjlighet för dig att komma med egna idéer och initiativ i deras förändringsprocess i teamet.

Rollen inkluderar ansvar för order- och lageroptimering där du påverkar beställningsmönster och lagerfördelning för artiklarna inom din portfölj. Det ingår även att administrera och följ upp bokade transporter, samt fakturahantering/kontering.

Stor vikt läggs på eget ansvar och ägandeskap där man aktivt löser operativa problem tillsammans med kunden, leverantörerna och logistikleverantörerna. Genom analys och kommunikation kommer du att ha möjligheter att påverka service och resultat inom din portfölj. 

Du kommer att ingå i ett mindre team med erfarna och passionerade kollegor med många års erfarenhet av branschen och som brinner för att leverera den bästa servicen till kunderna.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
  • Orderhanteringen (back order management)
  • Daglig kontakt med order- och godsmottagning samt olika leverantörer
  • Ansvar för order- och lageroptimering där du påverkar beställningsmönster och lagerfördelning för artiklarna inom din portfölj.
  • Ingår även att administrera och följa upp bokade transporter
  • Fakturahantering/kontering.
  • Hålla koll på lagerflöden och leveranstider
  • Mejl och telefonkontakt på engelska och svenska
  • Returhantering

arbetstider.

Heltid, visstidsanställning via Randstad på 6 månader med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperioden. Starten sker i början på Maj med hänsyn till eventuell uppsägning om högst 1 månad. Arbetstiderna är Mån-fre 07.00-16.00, eventuellt möjligt med 07.30-16.30. Kontoret är beläget utanför Upplands Väsby. Då kommunikationen är begränsat är det en fördel om du bor i eller i närheten av Upplands Väsby. Alternativt att du har körkort och tillgång till egen bil. I nuläget sker arbetet både hemifrån och på kontoret. Utbildningen kommer vara på distans, sen finns möjlighet att komma in o jobba. Man behöver dock kunna arbeta på plats på sikt.

kvalifikationer.

Det här behöver du:
•  Minst 1 års erfarenhet av orderhantering och kundsupport
•  Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift
•  Tekniskt kunnig
•  Van användare i MS Office, främst Excel
•  Erfarenhet av att arbete i affärssystem
 
Vi ser det som meriterande om du har, dock ej ett krav.
  • Tidigare erfarenhet av reservdelslogistik
  • Erfarenhet inom teknikbranschen ser vi som mycket fördelaktigt
  • Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain, logistik eller liknande
  • Erfarenhet av fakturahantering
Rollen lägger stor vikt på god kommunikationsförmåga då du kommer ha kontakt med olika avdelningar så som kundtjänst och lager. Då kunderna ställer högra krav på tillgänglighet och drifttid på sina maskiner ställer detta i sin tur stora krav på ett aktivt och strukturerat arbete med att lösa störningar och avvikelser som kan uppstå i försörjningskedjan, samt en förmåga att snabbt hitta och leverera en lösning som är i både kundens och företagets bästa intresse. Du ser det som något naturligt och motiverade att vara delaktig i att söka och driva igenom lösningar till de utmaningar som presenteras under arbetets gång. Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har ett stort fokus på produktivitet och kvalitet och en känsla för ett gemensamt ansvar med dina kollegor är en självklarhet för dig. Vi ser även att du är stresstålig samt processorienterad och kan hantera många uppgifter samtidigt som du har ett öga för struktur och detaljer. Du behöver också kunna navigera dig i Teams då din upplärning kommer hållas digitalt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

2021-04-16, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi använder några urvalsfrågor för att hålla rekryteringen kompetensbaserad och effektiv. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Du kan inte söka via mejl. Går du vidare i processen efter intervju kommer vi att göra en digital referenstagning samt en bakgrundskontroll vad gäller straffrättslig historik för slutkandidaterna. 

För information: Ronja Romano

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se