Orderadministratör.

Publicerad:
2019-02-12
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Sanna Ullbrand

Detaljer

Publicerad:
2019-02-12
Ort:
Västerås, Västmanlands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201203469
Sista ansökningsdag:
2019-02-28
Kontakt:
Sanna Ullbrand

Beskrivning

Vi söker nu orderadministratörer för framtid uppdrag i Västerås. Har du minst 3 års erfarenhet som orderadministratör, gymnasieutbildning och trivs med att jobba i högt tempo och nära till besluten? Då kan Randstad ha ditt nästa uppdrag i karriären. Rollen som orderadministratör passar väl för dig som är målinriktad och lösningsorienterad.

Omfattning: Heltid.

Ort: Västmanland

Arbetsbeskrivning:
Som orderadministratör kommer du bland annat ansvara för kundorder. Du samarbetar med olika avdelningar inom organisationen exempelvis, inköp och produktion. Du kan även komma att ingå i säljteamet på säljavdelningen i orderprocesser.

Dina arbetsuppgifter:

Som orderadministratör kan du bland annat få möjligheten att arbeta med allt från att lägga upp planering, göra uppföljningar och se till avropsbeställningar till att hand ha leverantörskontrakt och avvikelsehantering.

Sköter dokumentation och korrespondens med kunder. Du kan komma att ansvara för bland annat kundordern från att den kommer in till att den går för leverans.

Stämma av orderflödet och tillgängligt material liksom fatta beslut om när orders kan levereras.

Kvalifikationer:
Här behöver du:

Minst 3 års erfarenhet av orderhantering inom distribution och/eller en tillverkande industri.

Gymnasieutbildning och datavana. Det är meriterande om du har en akademisk utbildning.

Goda färdigheter i Excel, Word och PowerPoint liksom goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

För den här tjänsten söker vi dig som är ansvarstagande och tycker om ordning och reda i arbetet. Vi tror att du är målinriktad och även trivs med att jobba under ett stundtals högre tempo. Är du dessutom lösningsfokuserad och har en god social förmåga kommer du att bli uppskattad hos oss.

Har du erfarenhet av materialplanering så ser vi det som plus (men inte krav).

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-02-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Sanna Ullbrand | sanna.ullbrand@randstad.se |