Order- och säljkoordinator till marknadsledande Profoto.

Publicerad:
2018-11-15
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Ulrika Olofsson

Detaljer

Publicerad:
2018-11-15
Ort:
Sundbyberg, Stockholms län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201184912
Sista ansökningsdag:
2018-12-15
Kontakt:
Ulrika Olofsson

Beskrivning

Vi söker nu en order- och säljkoordinator som vill vara med och planera samt styra logistiska flöden över hela världen i ett bolag som tillverkar världens bästa produkter och tillbehör för att skapa de bästa bilderna. I denna meriterande och utmanande roll kommer du att arbeta med branschens starkaste varumärke och det är endast du själv som sätter gränserna för din egen utveckling.

Här söker vi dig som har minst ett års arbetslivserfarenhet av supportarbete och/eller erfarenhet av logistik i en försäljningsorganisation. Du har en relevant universitetsutbildning och kan obehindrat arbeta med svenska och engelska som affärsspråk i både tal och skrift. Låter det här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!

Arbetsgivare: Randstad.

Läge: Centrala Sundbyberg.

Omfattning: Heltid. Vardagar kontorstider. Start enligt överenskommelse och med en uppdragslängd på minst 4-6 månader. Eventuell chans till förlängning samt övertag av kund finns.

Arbetsbeskrivning
Här kommer du arbeta i en supportfunktion på det marknadsledande bolaget Profoto i centrala Sundbyberg, hit tar du dig lätt kommunalt. Bolaget har en internationell och snabbrörlig arbetsmiljö med ett högt tempo där du kommer arbeta i ett stort, ljust och öppet kontorslandskap med många trevliga kollegor.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Hantera inkommande kundorder från hela världen.
  • Hantera dokumentation för export.
  • Planera logistikflöden för utgående gods.
  • Daglig kontakt med logistikpartner.
  • Aktivt delta i sälj och marknadsföringsprojekt vid lansering av nya produkter.
  • Prisuppdateringar.
  • Uppdatering och underhåll av vår orderportal.
  • Fakturaattestering.
  • Säljstöd åt den internationella säljorganisationen.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Kvalifikationer

  • Du har minst ett års erfarenhet av logistik och/eller supportarbete i en försäljningsorganisation.
  • Du brinner för att driva business tillsammans med en försäljningsorganisation och gillar struktur.
  • Du kan lätt sätta dig in och arbeta i affärssystem.
  • Du har en relevant universitetsutbildning.
  • Du kan obehindrat arbeta med svenska och engelska som affärsspråk i både tal och skrift.
Vi ser det som meriterande (ej krav) om du har tidigare erfarenhet av arbete i IFS eller liknande affärssystem, fotointresse och/eller språkkunskaper i kinesiska eller japanska.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2018-12-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Ulrika Olofsson | ulrika.olofsson@randstad.se |