Operativ Konsultchef med lagererfarenhet i Järfälla.

Publicerad:
2018-02-16
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Helena Göransson
Telefonnummer:
helena.goransson@randstad.se

Detaljer

Publicerad:
2018-02-16
Ort:
Järfälla, Stockholms län
Kategori:
Personal & HR
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201125566
Sista ansökningsdag:
2018-03-11
Kontakt:
Helena Göransson
Telefonnummer:
helena.goransson@randstad.se

Beskrivning

Account Specialist
Randstad AB, LCS

Omfattning: Heltid, tillsvidare. Omgående behov.

Placering: Stockholm, Järfälla

Har du arbetat inom bemanningsbranschen tidigare eller har ledarerfarenhet från lagerbranschen? Är du bekant med HR-administration och är samtidigt en relationsskapande person med stort eget driv och struktur? Då har vi rollen för dig! Randstad söker dig som vill bli en del av vårt team. I den här rollen arbetar du på plats ute hos en av våra nyckelkunder i Järfälla.

Arbetsbeskrivning
Dina främsta ansvarsområden är att upprätthålla och utveckla relationen med kund, resursplanera och organisera bemanningen, bibehålla och utveckla din personal samt ansvara för rekryteringsplanering. En viktig del i tjänsten är att optimera och förbättra arbetsprocesserna. Vidare innebär den här rollen mycket nätverkande och relationsbyggande aktiviteter med syfte att skapa ett starkt partnerskap med vår kund.

Du kommer bland annat att:

  • vara konsultansvarig på plats hos kunden där du säkerställer schema och rätt bemanning 
  • ansvara för tidrapporter, uppföljning av konsulter, hålla medarbetarsamtal liksom att finnas tillgänglig för frågor
  • driva utveckling och förbättring av arbetssätt och processer
  • vara operativt ansvarig samt ansvara för administration och rapportering internt och mot kund
Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har erfarenhet ifrån lagermiljö och/eller bemanning där du har arbetat med någon form av driftsansvar i din tidigare roll. Akademisk examen är ett önskemål, helst inom HR/PA eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet, helst från bemanningsbranschen. Du behöver vara väl insatt i bemanningsaffären, både ur personalperspektiv men också utifrån affärens komplexitet. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift samt B-körkort. Det är högst meriterande att du kan tolka kollektivavtal och är bekant med arbetsrättslig lagstiftning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är positiv och engagerad med stark egen drivkraft. Du sätter kunden, konsulterna och kandidaterna i första hand och gillar att arbeta i ett högt tempo. Du tycker om att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ till förbättringar. Du gillar struktur och har goda administrativa kunskaper. Vi uppskattar hög servicekänsla och social kompetens tillsammans med integritet.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig, som trivs med stort eget ansvar, en varierande roll med växlande arbetsuppgifter. Du blir en del av vårt sammansvetsade team inom Randstads Large Client Solutions i Stockholm, där vi dagligen utvecklas och utmanas. Randstad är ett världsföretag där vi är ett av de ledande bolagen inom rekrytering och bemanning – hos Randstad och i den här rollen finns stora karriärmöjligheter.

För mer information om tjänsten och ansökan, kontakta gärna Commercial Manager, Helena Göransson: helena.goransson@randstad.se, +46729889866.

Sista ansökningsdag: 2018-02-20.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.