operativ & strategisk inköpare till Linköping.

Detaljer

Kontakt:
Annette Lorentzon, 
annette.lorentzon@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-07-31
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Östergötlands län, 
Linköping kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp

arbetsbeskrivning.

Har du arbetslivserfarenhet av inköp? Är du initiativtagande och en fena på goda långvariga relationer? Ute efter nästa steg i karriären? Just nu söker vi en engagerade inköpare för spännande uppdrag hos kund i Linköping.

Som inköpare har du ansvaret att ta ledning i förhandlingar om offert från inledningsfasen till beställning. Baserat på dina inköp av indirekt material och tjänster väljer du leverantörer som passar bäst för verksamheten. För att kunna åstadkomma detta utvecklar du strategiskt viktiga leverantörer, upprätthåller leverantörsprestanda och kontakter. 

Som inköpare har du också en viktig roll att utveckla, implementera och underhålla processer, standarder och system. Detta innebär att du kommer att delta och arbeta nära våra intressenter inte bara i budgetprocessen utan också fokusera på att kunna nå lokala utgifter enligt uppsatta mål.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som inköpare kommer dina arbetsuppgifter variera mellan: 
-       Ansvar för förhandling om offerter, från inledningsfas till beställning. 
-       Ta in nya leverantörer. 
-       Utveckla, implementera och underhålla processer, standarder och system inom inköp. 

arbetstider.

Uppdraget avser starta i juli/augusti, enligt överenskommelse.  6 månaders uppdrag med chans till förlängning/erbjudande hos kund. 
Heltid 100%. Måndag - fredag. 

kvalifikationer.

Vi förutsätter att du trivs i en miljö med ständig inlärning och utveckling, där du kan utnyttja din problemlösnings och analytiska förmåga. Du har utmärkta kommunikationsförmåga och vet hur man skapar långvariga relationer med leverantörer och inom verksamheten. Du har en välutvecklad kundtjänstfärdighet men samtidigt kan du vara pålitlig och kommunicera krav både internt och externt. Du gillar att arbeta med förbättringar, förtydliganden och förenklingar av processerna och trivs med att hitta, etablera och följa strukturer.

Du är van vid och tycker om att arbeta både självständigt och i team, ta initiativ, fatta beslut baserat på fakta och ta äganderätt till din process. Du förstår de olika roller som är involverade i operativa och strategiska inköp och vad ni alla, verksamheten, försöker åstadkomma. Du ser dig själv som resultatorienterad och kvalitetsinriktad person med känsla för struktur och ansvar. Du kan se möjligheter till förbättringar i ditt dagliga arbete och njuta av att arbeta med processutveckling.

Som inköpare söker vi dig som har: 
· Högskole-/YH-/Universitetsexamen antingen inom inköp, företagsekonomi eller teknik. Eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
· Några års erfarenhet av operativa inköp. Gärna mot strategiska inköp också.
· Bra kunskaper på svenska och engelska, både skriftliga och muntliga.
· Bra IT-kunskaper.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald 

ansökan.

2021-07-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Annette Lorentzon, annette.lorentzon@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se