Office Coordinator till ZEISS i Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Lotta Carlsson, 
+46730752325, 
lotta.carlsson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-10-24
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Internservice

arbetsbeskrivning.

Söker du en koordinerande roll och vill du bli en viktig del i en spännande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad? Är du en skicklig administratör, van att hantera travel management och serviceminded utöver det vanliga? 

Carl Zeiss AB växer och stärker upp det nordiska teamet med en erfaren och skicklig Office Coordinator. Välkommen till oss på ZEISS!

ansvarsområde.

I rollen som Office Coordinator har du en bred roll med varierande arbetsuppgifter och fungerar som administrativ support för verksamheten. Du ansvarar för receptionen, ser till att besök tas emot och att telefon/mail besvaras professionellt. Du sköter resebokningar, kontrollerar och konterar resefakturor, samt hanterar och administrerar ärenden gällande telefoni och larm, t ex vid on boarding av nya kollegor. 

I rollen ingår även att hjälpa till vid event/möten, hantera vissa inköp, enklare fakturering, kontakt med hyresvärd, samt med olika leverantörer gällande t ex kaffemaskin, växter och bud. Du sammanställer löpande rapportering och ekonomiska underlag gällande dina ansvarsområden. 

Som Office Coordinator är du placerad på ZEISS kontor i Stockholm, ingår i HR-teamet och rapporterar till HR-chefen. 

kvalifikationer.

Rollen ställer höga krav på din förmåga att agera proaktivt, samordna och administrera. Du behöver ha en relevant eftergymnasial utbildning och ha minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.  

Du har mycket god administrativ och koordinerande förmåga, är van att arbeta i olika affärsstödjande system och använder obehindrat Officepaketets olika delar. Du har erfarenhet av att hantera resebokningar, granska leverantörsfakturor och administrera leverantörsavtal. 

Du behärskar svenska och engelska på hög nivå i både tal och skrift och har du kunskaper i tyska eller övriga nordiska språk, är det en fördel.

Som person är du positiv och trygg i din roll. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du uppskattar att vara del av ett team. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör och ser god service som en självklarhet. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ansökan.

Sista ansökningsdag: 2021-10-24
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Carl Zeiss AB med Randstad. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25.

om Carl Zeiss AB.

Carl Zeiss AB ingår i ZEISS Group som är världsledande inom optik, finmekanik och instrument. Produktprogrammet omfattar mikroskopi, medicinsk optik, industriell mätteknik, kikare och kikarsikten. Koncernen har egen verksamhet i mer än 50 länder och representation i mer än 100 länder. Tillverkning sker i Europa, Nordamerika, Mexiko och Asien. Huvudkontoret ligger i Oberkochen i södra Tyskland. 

I världen har koncernen en omsättning på ca 6.4 miljarder euro och ca 31 000 anställda. ZEISS har funnits i 175 år. ZEISS Nordics som omfattar Sverige, Danmark, Norge och Finland har ca 175 anställda och omsätter ca 750 miljoner SEK. Läs mer på:

https://www.zeiss.se