Office assistant/ Office coordinator i Göteborg.

Publicerad:
2018-12-10
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Johanna Nygren

Detaljer

Publicerad:
2018-12-10
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Assistent
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201188089
Sista ansökningsdag:
2018-12-31
Kontakt:
Johanna Nygren

Beskrivning

Gillar du att göra lite av allt och tycker om en koordinerande roll där du får vara spindeln i nätet? Nu söker vi en office assistant/office coordinator till vår kund belägen på Kungsgatan i Göteborg.

Arbetsbeskrivning och arbetsuppgifter

Inköp

  • Kontakt med externa Office relaterade leverantörer
  • Matvaror (frukost + bröd varje dag samt ev. möten)
Förbrukningsmaterial

  • Avstämda inköp av möblemang (arbetsplatser, mötesrum, trivsel)
Ordning och reda

  • Frukost 8.30-9.30.
  • Matinköp endast till frukost.
  • Hålla ordning på kontoret (kök, mötesrum, kopieringsrum, allmänna utrymmen)
  • Sätta och kommunicera dagliga rutiner för kontoret
  • Uppdatera Inventarieförteckning, Dator+ skärm+ telefoner, TV skärmar, mötesrumselektronik (Apple tv, Kommunikation), nycklar
Support

  • Hantera leveranser såsom post & paket
  • Ta hand om porttelefon, besök mm
  • Hantera reparationer
  • Bokning av Resor samt hotell (ej SJ), Allt som ej hanteras av vår interna staff travel.
  • Ta hand om nyanställda & personer som slutar (rutiner, dator, nycklar, mobilabonnemang etc.) Utläggsredovisning för vissa kollegors kort samt reseräkningar (främst inköp Kontor samt IT)
Säkerhet

  • Brandansvarig
  • Skyddsombud
  • Lokaler
  • Kontakt med fastighetsskötaren, felanmälan, ha koll på info kring lokal och fastighet.
  • Kontakt med städfirman
  • Nyckelansvarig (dörrtaggar, samtliga nycklar till kontor, soprum etc)
Kontoret är beläget mitt på Kungsgatan i Göteborg. Frukost serveras varje dag för all personal på kontoret. Kunden är verksam inom resebranschen och på kontoret sitter utvecklingsteamet, huvudkontoret är beläget i Stockholm

Start: Omgående

Arbetstid: kontorstider

Omfattning: heltid

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Kvalifikationer

I denna rollen krävs att du är positiv och driven och att du är villig att lära dig nya saker. Du ska ha ett öga för detaljer för att kunna göra det så trevligt på kontoret som möjligt.

Här behöver du

  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet från någon form av servicearbete samt en administrati vana
  • Avslutade gymnasiestudier.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2018-12-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Johanna Nygren | johanna.nygren@randstad.se