Materialplanerare i Eskilstuna.

Detaljer

Publicerad:
2019-10-20
Ort:
Eskilstuna, Södermanlands län
Kategori:
Lager, logistik & transport
Specialisering:
Planering
Omfattning:
Heltid
Referensnr:
201253570
Sista ansökningsdag:
2019-11-30
Kontakt:
Malin Widoff
arbetsbeskrivning.
Är du en driven person med analytisk förmåga? Som materialplanerare ansvarar du för anskaffningen av material till centrallager i Europa. Du arbetar operativt mot leverantörer med planläggning, bristhantering och leverantörsutveckling. Har du dessutom en nyfikenhet för BI-verktyg eller kodning? Då har vi ett spännande uppdrag för dig hos vår globala kund i Eskilstuna.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområden.
I rollen som materialplanerare ansvarar du för att balansera reservdelar mellan kundens centrallager i Europa och ett tjugotal distributionscenter över hela världen. Här kommer du att samarbeta med kollegor över hela världen för att skapa hög tillgänglighet av reservdelar för slutkunden.

Här välkomnas du till ett team som arbetar för en stöttande miljö och som tror att nyfikenhet och teaminsatser skapar passion för vad du gör. Kunden är på en fantastisk resa där de utforskar ny teknik och lösningar i syfte att utveckla framtidens distribution.

Det är viktigt att ha en förmåga att hitta en balans mellan god service mot kunder och hålla en bra lagernivå. Målet är att balansera rätt tillgänglighet av reservdelar till en optimerad kostnad för transport och bundet kapital. Det kräver stor flexibilitet och förmåga att snabbt kunna prioritera sina dagar.

Mer specifikt kommer du att

  • Följa upp leveransförseningar
  • Ansvara för att utveckla och effektivisera samarbetet med leverantörer
  • Analysera köpförslag och kritiska lagernivåer
  • Vidta åtgärder för att säkerställa lagertillgänglighet
  • Arbeta med stora mängder data för att utföra djupanalyser
Du kommer ha en viktig roll för att utveckla kundens sätt att arbeta inom teamet och organisationen. Ständiga förbättring är en stor del av vardagen och kunden strävar efter att utveckla toppmoderna lösningar för optimering av leveranskedjan. Rollen som materialplanerare är mångsidig och ingår i många aspekter av leveranskedjan. Det finns möjlighet och förväntan att du utökar din kunskap samt utforskar de olika aspekterna av logistik och tillämpning av ny teknik.

omfattning.
Heltid, dagtid. Start enligt överenskommelse. Konsultuppdrag på 6 månader, mycket goda möjligheter till förlängning.

kvalifikationer.
För att lyckas i denna tjänst ser vi att du som söker tjänsten tar dig an utmaningar med problemlösning i fokus. Vidare trivs du i en roll med ansvar och känner ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Du är en person med god kommunikationsförmåga och har en stark analytisk förmåga.

I denna roll kommer du ha daglig kontakt med kollegor och kunder världen över. Det är därför ett krav att du är flytande, i både tal och skrift, i såväl engelska som svenska.

Vi tror att du som söker tjänsten har en utbildning inom IT, statistik eller logistik.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

Kunden lägger stor vikt vid tidigare kunskap och nyfikenhet inom något av följande: Power BI, kodning (exempelvis Python, R eller SQL), Machine learning, QlickView.

ansökan.
219-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Malin Widoff, malin.widoff@randstad.se

om randstad.
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.