Lösningsorienterad orderadministratör till Piab i Täby.

Publicerad:
2018-10-11
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Alexandra Widström

Detaljer

Publicerad:
2018-10-11
Ort:
Täby, Stockholms län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201177017
Sista ansökningsdag:
2018-10-25
Kontakt:
Alexandra Widström

Beskrivning

Har du erfarenhet av orderhantering, brinner för administration, tycker om att ha många kontaktytor och är trygg med att kommunicera på engelska? Då kanske det är just dig vi söker! Vi söker nu en orderadministratör, för start i november, till Piab i Täby. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Stockholm, Täby.

Omfattning: Heltid 08.00-17.00. Start i november tom augusti nästa år, med möjlighet till förlängning/övertag till kund.

Arbetsbeskrivning:
Du kommer bli del av ett företag rikt på kompetens och med en organisation vars kultur, struktur och processer uppmuntrar ett innovativt klimat. I rollen som orderadministratör kommer du att bli en del av ett tajt team som arbetar i ett öppet kontorslandskap med högt i tak. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, och kommunikationen sker på både svenska och engelska. Dina främsta arbetsverktyg kommer att vara din mailbox och affärssystemet Jeeves. Som orderadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

  • hantera inkommande ordrar samt orderförfrågningar via mail- främst på engelska.
  • Hantera remburser, returer, krediteringar samt fakturahantering.
  • Planera om produktionsorder och boka frakter.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Erfarenhet av arbete med orderadministration (förståelse för orderflöde).
  • Tala/skriva engelska och svenska flytande.
  • Tidigare ha arbetet i något större affärssystem.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete med remburser samt tidigare erfarenhet av affärssystem Jeeves och/eller utbildning inom logistik/supply chain.

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du lösningsorienterad, positiv och hittar snabbt lösningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-10-25. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alexandra Widström alexandra.widstrom@randstad.se