Logistikkoordinator till Kloosterboer i Bjuv.

Publicerad:
2017-11-23
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Amelie Hansson

Detaljer

Publicerad:
2017-11-23
Ort:
Bjuv, Skåne län
Kategori:
Lager, logistik & transport
Specialisering:
Logistik
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201101573
Sista ansökningsdag:
2017-12-22
Kontakt:
Amelie Hansson

Beskrivning

Nu har vi tjänsten för dig som har en bra känsla för kundservice och trivs med logistik! Som logistikkoordinator kommer du att hantera kundfrågor såväl som planera transporter och optimera processer. Låter det som något för dig? Välkommen in med din ansökan, redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Bjuv

Omfattning: Heltid, skift dagtid samt en söndag i månaden. För start i december och med uppdragslängd på 6 månader (chans till förlängning).

Om företaget:
Kloosterboer utvecklas och tillhandahåller innovativa och hållbara logistiklösningar för livsmedel genom hela kyl- och fryskedjan. Genom ett nära samarbete och långsiktigt partnerskap, levererar Kloosterboer lägre kostnader och högre servicenivåer till sina kunder. Kloosterboer är ett av de ledande företagen i branschen. Du som kommer hit kommer att få en succesiv upplärning av kollegor och för personen med det rätta drivet finns det mycket utvecklingsmöjligheter. Arbetsplatsen ligger ca 15 minuter utanför centrala Helsingborg.

Arbetsbeskrivning:
Du som kommer hit blir en del av Customer Service som är ”first line of contact” med kunderna och de ansvarar för bland annat planering och administration av order- och transportflöden. Du samarbetar också med Operations Support som Expedition och Picking och blir länken mellan dem och kunden.

Dina arbetsuppgifter som logistikkoordinator:

  • Hantera kundfrågor och sammanställa rapporter och analyser.
  • Planera, administrera kundorder och transporter liksom registrera ingående och utgående transporter inklusive dokumentation.
  • Följa upp och vidta åtgärder för att säkerställa verkställande enligt plan samt optimera processer och förbättra det dagliga arbetet med smarta lösningar.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet inom logistik/transport/koordination.
  • Avslutad gymnasieutbildning.
  • Goda färdigheter i MS Office-paketet, speciellt Excel.
  • God svenska och engelska både i tal och skrift.
Det är ett plus (inte krav) om du har erfarenhet från logistikverksamhet med tonvikt på transportlogistik, vidareutbildning inom transport och logistik och/eller erfarenhet av automatiserade processflöden och talar andra europeiska språk.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du en bra känsla för kundservice och en god kommunikativ- liksom samarbetsförmåga. Du har också lätt för att prioritera och är lösningsorienterad när problem dyker upp. Har du lätt för dig att hantera många kontaktytor såväl internt som externt? Då kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 22 december 2017, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Amelie Hansson I amelie.hansson@randstad.se I