Logistiker till Kuehne+Nagel.

Detaljer

Kontakt:
Hugo Gejervall, 
hugo.gejervall@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2022-06-12
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Lager, logistik, transport
Specialisering:
Spedition

arbetsbeskrivning.

 Som en Customer Care Specialist/Operational Car Specialist på Kuehne+Nagel kommer du bli en del av ett engagerat Sjöteam med exportinriktning i Göteborg! Du kommer att spela en nyckelroll i transporten av kunders gods över hela världen och hantera sjöexportflöden. Utöver det kommer du ansvara för att leverera kundservice av högsta kvalitet samtidigt som du har tät kommunikation och goda relationer med våra leverantörer. Arbetet sker i tätt samarbete mellan alla avdelningar inom sjö för att gemensamt säkra upp högsta möjliga kvalitet gentemot våra kunder. Vi arbetar i ett högt tempo i en dynamisk miljö där samarbete inom och mellan teamen är avgörande. Du kommer således få en utmärkt plattform för att växa och utvecklas professionellt. Dessutom kommer få utlopp för din sociala kompetens samt bli stimulerad av givande problemlösning. 

kvalifikationer.

 För att trivas i rollen bör du: 

  • Serviceinriktad med förmåga att kommunicera effektivt med alla intressenter såväl internt som externt
  • Ha en relevant kandidatexamen, examen från yrkesutbildning eller en liknande utbildning inom logistik/supply chain. 
  • Tidigare erfarenhet och kunskap inom speditionsverksamheten, erfarenhet av sjölogistik är meriterande
  • Noggrann, drivande och ansvarstagande.
  • Förmåga att kunna ta egna initiativ men också samarbeta och skapa starka relationer med ditt team och andra intressenter
  • Prioritera och genomföra kritiska uppgifter i tid samt hålla deadlines.
  • Positiv till förändring, att kunna ta sig an ny teknik och snabbt förstå och genomföra nya processer
  • Behärskar MS Office
  • Flytande i tal och skrift på svenska och engelska

ansvarsområde.

 Med över 74 000 anställda på cirka 1300 platser i över 100 länder är Kuehne+Nagel ett av världens ledande logistikföretag. Deras förmåga att leverera högkvalitativ kundservice till sina kunder är en viktig faktor i framgångsreceptet och kommer därför vara en viktig del i ditt dagliga arbete. Genom dina relationer kommer du göra kunders förväntningar och krav tydliga för vår operativa avdelning så att vi tillsammans kan leverera enligt våra avtal.
Utöver det ska du följa av kundens skeppningar och proaktivt uppdatera kunderna i fall av förändringar. I samband med avvikelser ska du lösa eventuella problem. För övrigt kommer du att hantera: 

  • Claimshantering
  • Delta i onboardingarbete för att säkerställa att kunden tas om hand på bästa sätt
  • Delta i att ständigt förbättra våra arbetsprocesser
  • Fördjupa samarbetet och relationen med våra kunder och leverantörer
  • Nära samarbeta och kunskapsutbyte med andra team
  • Utföra fakturerings- och bokföringsarbete samt uppföljningsarbete

ansökan.

 Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande! 
 
Ansök via vår hemsida: www.randstad.se

om Kuehne & Nagel AB.

 Vi tror på att bidra till vår omvärld och därmed vara en del av något större. Som logistikpartner ser vi oss själva som en del av helheten, som för människor och samhällen i hela världen närmare varandra. Just därför ägnar vi vår tid åt att säkerställa att människor runtom i världen har tillgång till det som driver deras företag och liv framåt, från tekniska komponenter, läkemedel och färskvaror till brådskande reservdelar till ett flygplan.​​​

Vi försöker göra skillnad idag för morgondagens människor. Sedan 1890 har vi engagerat oss i att leverera framsteg till samhället, och när världen omkring oss förändras förblir det engagemanget detsamma. 

https://www.kuene-nagel.se