Leverantörsreskontra i Eskilstuna.

Publicerad:
2019-03-11
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Malin Widoff

Detaljer

Publicerad:
2019-03-11
Ort:
Eskilstuna, Södermanlands län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Ekonomiassistent
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201202513
Sista ansökningsdag:
2019-04-07
Kontakt:
Malin Widoff

Beskrivning

Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra? Drivs du av förändring och utvecklingsarbete? Då har Randstad rätta uppdraget för dig! Randstad söker en ekonomiassistent inom Leverantörsreskontra som kommer att ha en samordnarroll hos Region Sörmland.

Arbetsbeskrivning

Som samordnare kommer du att arbeta med leverantörsreskontran. Där ingår löpande arbete i Proceedo med kontosättning av leverantörsfakturor och registervård. Region Sörmland arbetar mot att effektivisera processen leverantörsfakturor och ser därför att du drivs av att utveckla och driva förändringsarbetet framåt.

Du kommer utöver det dagliga arbetet även att ha ansvar att leda och fördela arbetet i arbetsgruppen.

I rollen som samordnare kommer du mer specifikt att:

• Ta emot information och sprida i gruppen
• Samordna och fördela arbetsmängden tillsammans med gruppen

Du kommer även att hålla i möten inom din arbetsgrupp, delta i möten med de andra två samordnarna, delta i möten med leverantörsgruppen samt utbyta information med ledningsgruppen. I rollen som samordnare har du inget personalansvar.

Om Region Sörmland

Region Sörmlands största ansvarsområden är hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och regional utveckling. Avdelningen Samlad redovisning består av 32 medarbetare, varav 12 personer ingår i gruppen Leverantörsreskontra.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker är en engagerad person som kan få med sig en grupp i samlad riktning. Här kommer du att driva processer mot automatisering av leverantörsfakturaprocessen samt leda och fördela arbetet i gruppen. Vidare har du en god analytisk förmåga och du ser dig själv som en lösningsorienterad person.

För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du har

• Ekonomisk utbildning eller motsvarande kunskaper
• Erfarenhet som samordnare, team ledare eller liknande roll
• Minst 1 års erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Det är meriterande om du har ett systemintresse samt om du tidigare arbetat i Proceedo.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista ansökningsdag: 2019-04-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Malin Widoff, malin.widoff@randstad.se