Ledningsassistent.

Publicerad:
2019-04-16
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Carina Rydström

Detaljer

Publicerad:
2019-04-16
Ort:
Järfälla, Stockholms län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Assistent
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201215290
Sista ansökningsdag:
2019-05-07
Kontakt:
Carina Rydström
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Vår kund äger och förvaltar ca 5 600 lägenheter, 4 578 fordonsplatser och ca 568 kommersiella lokaler och förråd i Järfälla kommun - från Barkarby i söder till Stäket i norr. Inget bostadsområde är det andra likt. Därför kan vi erbjuda olika typer av boende. Lägenhet eller radhus med egen täppa. Äldre, charmiga områden eller moderna med ljusa, spännande planlösningar. Det enda våra bostäder har gemensamt är att alla är hyresrätter.

Vi strävar efter att jobba i linje med våra värdeord Engagerad, Professionell och Omtänksam i vårt uppdrag som allmännyttig bostadsförvaltare och utvecklare. Att möta kundernas behov på ett så bra sätt som möjligt är sedan flera år tillbaka ett viktigt fokusområde i organisationen.

Kunden är ett bostadsbolag i stark utveckling och med stor framtidstro. Bolaget går in i en spännande fas med både nybyggnationer och stora moderniseringsprojekt. Vi har nu till vår ledning ett behov av att rekrytera till en helt ny tjänst som:

Ledningsassistent

Vi är nu i stort behov av en administrativ resurs som kan hjälpa oss på den resa vi påbörjat med att skapa ordning och reda, struktur och medverka i vår utveckling.

Vi sitter i trevliga lokaler i Jakobsbergs centrum, med närhet till både allmänna kommunikationer och bolagets egna fastigheter. Som ledningsassistent kommer du att ansvara för samordning av möten, protokollskrivning, administration av styrelsehandlingar, bokning av konferenser, viss upphandling samt mindre utredningsuppdrag.

Vår kund omfattas som kommunalt bolag av offentlighetsprincipen och som ledningsassistent ansvarar du för vår diarieföring och dokumenthantering. I rollen som ledningsassistent kommer du att ta del av konfidentiell information samt sekretessbelagda handlingar.

Vi ser att rollen som ledningsassistent kommer att vara omväxlande och utåtriktad och du kommer att vara navet när det gäller att skapa administrativ struktur och ordning och reda inom bolaget. Du rapporterar direkt till VD men kan också få uppdrag ifrån övriga ledningsrepresentanter.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter, gärna ifrån offentlig organisation. Du behöver ha minst gymnasieutbildning samt gärna erfarenhet av att genomföra mindre utredningar utöver den administrativa kompetensen.

Personliga egenskaper:

Du behöver i din roll som ledningsassistent vara självgående och drivande samt ta ett stort eget ansvar för ditt uppdrag. Det är angeläget att du har förmågan att vara både lyhörd och ha lätt för att samarbeta och kommunicera med andra, både internt och externt. I övrigt har du en positiv framtoning, hög integritet och är lösningsorienterad. Vi ser också vikten av att du tar egna initiativ, kan prioritera och arbetar strukturerat.

Är du den vi söker?

Du behöver ha motivationen att vara med på vår resa att utveckla verksamheten i linje med vår vision och våra värdeord. Ditt engagemang, ditt professionella förhållningssätt och din omtänksamhet är viktigt för oss och du kommer att vara en del av en spännande organisation med trevliga och kompetenta kollegor. Vårt bolag har ett antal förmåner när det gäller arbetstid, friskvård, extra ledig tid utöver semester och hälsokontroller.

Välkommen med din ansökan senast den 7 maj 2019, ansök via www.randstad.se. Intervjuer kommer ske löpande. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carina Rydström, tfn, 073-343 41 51.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.