Lager- och logistikchef till Layher i upplands väsby.

Detaljer

Kontakt:
Kristin Olofsson, 
+46729889038, 
kristin.olofsson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-08-30
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Upplands-Väsby kommun
Kategori:
Lager, logistik, transport
Specialisering:
Logistik

arbetsbeskrivning.

Vi växer och söker nu därför dig som är duktig på logistik, lagerstyrning och service. Som lager- och logistikchef hos oss på Layher har du en central roll med stort eget ansvar.

Du leder logistikteamet som består av tre depåansvariga för Layhers depåer i Sverige (Upplands Väsby, Partille och Kåge), lagerpersonalen på de tre depåerna samt två ordermottagare/inköpare. Din roll är att driva och utveckla Layhers logistikfunktion så att den stödjer företagets befintliga affär och möjliggör tillväxt och affärsutveckling.

Vi är ett glatt och kundorienterat team som hjälper och stöttar varandra och värdesätter högt att ha det bra på jobbet. Layher är välkänt i branschen för innovativa produkter med hög kvalitet och säkerhet och vi är ofta våra kunders viktigaste leverantör. 

Vi kan erbjuda dig varierande arbetsuppgifter och stora möjligheter att påverka och vara en del av vår utveckling. 

ansvarsområde.

Som lager- och logistikchef på Layher har du det övergripande ansvaret att våra kunder får sina beställningar i tid, vilket är kritiskt för att deras verksamhet skall fungera.  Din arbetsdag består i att leda ordermottagning, planering, inköp och lagerarbetet på våra tre depåer i Sverige. De depåansvariga har direkt personalansvar för lagerpersonalen på plats men du stöttar dem med bemanningsplanering, gemensamma arbetsrutiner och har det övergripande arbetsmiljö- och kvalitetsansvaret för logistikavdelningen. Du rapporterar till VD för Layher AB och ingår i ledningsgruppen.

Som vår lager- och logistikchef:
  • Ansvarar du för processen från prognos, planering och inköp till utleverans till kund
  • Ansvar över inköp av materiel från vårt moderbolag samt övriga leverantörer
  • Leder arbetet på Layhers tre depåer i Sverige för att maximera servicegraden till kund och få en effektiv intern och extern logistik
  • Ansvarar för att driva och utveckla Layhers affärs- och lagerstyrningssystem vad gäller logistik och inköp
  • Övergripande ansvar för Layhers utgående frakter (tredjepart)
  • Övergripande ansvar för arbetsmiljön och driften av Layhers tre depåer (bemanning, motviktstruckar, lagerytor, lagerlokaler, ergonomiska arbetshjälpmedel)
  • Tät kommunikation med kunder, moderbolaget i Tyskland och de tre depåerna i Sverige
  • Personalansvar över logistikteamet

arbetstider.

Du arbetar på vårt kontor i Upplands Väsby med kontakt med våra kunder i hela Sverige samt med vårt tyska moderbolag och andra leverantörer. Du blir anställd hos oss på Layher och arbetet är en heltidstjänst. 

kvalifikationer.

För att lyckas i rollen tror vi att du har/kan:
  • Akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarade 
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom liknande område 
  • Goda kunskaper som expertanvändare av affärssystem och/eller lagerstyrningssystem 
  • Svenska och engelska i både tal och skrift 
  • Bil och körkort 
  • Resa inom Sverige på månadsbasis, ibland Tyskland på årsbasis 
Vi ser det också som meriterande om du har:
  • Erfarenhet av ledarskap 
  • Erfarenhet av att kravställa utveckling av affärssystem och/eller lagerstyrningssystem 
  • Erfarenhet av utveckling av BI-system 
  • Branscherfarenhet (t.ex. bygg, byggmaterial, maskinuthyrning) 

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Vi ser att du är engagerad, nyfiken, prestigelös, verksamhetsnära och samtidigt intresserad av att utveckla.  Du har överblicken och tycker samtidigt om att hålla koll på detaljerna och säkerställer att allt sker enligt plan och att kunderna blir nöjda. Du gillar att jobba i händelsernas centrum och nära våra fysiska lager och du drivs av att förbättra våra processer och arbetsmetoder. Målet är att Layher skall ge kunderna den absolut bästa kundservicen, och att det skall vara roligt och utvecklande att arbeta på Layher i en god arbetsmiljö. 

ansökan.

Sista ansökningsdag 2021-08-30, urval och intervjuer kommer att ske vecka 34. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I den här tillsättningen samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Kristin Olofsson ansvarar för uppdraget och gärna svara på din frågor. Kristin.olofsson@randstad.se 072-988 90 38

om Layher Aktiebolag.

Layher AB säljer och marknadsför ställningssystem, väderskydd samt scener och läktare i Sverige. Vi ingår i den familjeägda Layherkoncernen som har säljbolag i 40 länder och 1900 anställda. Produktutveckling och tillverkning sker i egna fabriker i Tyskland vilket borgar för hög kvalitet och leveranssäkerhet. Vårt mål är att ge våra kunder Mer Möjligheter att skapa framgångsrika affärer. Våra produkter används främst inom bygg och anläggning, inom processindustrin samt vid evenemang.

Vi värdesätter din trivsel och erbjuder därför både förmånspaket och aktiviteter så som morgonfika tillsammans med trevliga kollegor varje morgon. Gratis parkering finns.

Sökord: Lager, logistik, lagerchef, logistikchef, chef, familjeägt, familjärt, god stämning, utveckling, ledningsgrupp, ledning, arbetsledning, affärsutveckling.

Se gärna videon från vår nyaste depå i Kåge:

https://www.layher.se