Kvalitetsansvarig / Quality Management Representative i Stockholm.

Publicerad:
2018-10-08
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Hannah Sandström
Telefonnummer:
0733-434534

Detaljer

Publicerad:
2018-10-08
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Projektledning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201177537
Sista ansökningsdag:
2018-10-25
Kontakt:
Hannah Sandström
Telefonnummer:
0733-434534

Beskrivning

Vi söker dig som är resultat- och kvalitetsorienterad med stort fokus på kundnöjdhet och som har tidigare erfarenhet av projekt- och kvalitetsarbete enligt ISO 9001.

 

Vi erbjuder dig en självständig och utvecklande roll med stort eget ansvar. Du får möjlighet att arbeta i ett internationellt företag med en öppen kultur som aktivt arbetar för att skapa en arbetsplats som kännetecknas av mångfald och integration. Du kommer att bli del av ett sammansvetsat team som stödjer och arbetar tillsammans med försäljningsorganisationen inom Sandvik Materials Technology (SMT) internationellt. Du erbjuds goda personalförmåner och en fin arbetsplats i ljusa, nyrenoverade lokaler alldeles invid Kista Centrum.

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning:
Sandvik Materials Technology EMEA AB är ett Shared Service Center inom SMT’s försäljningsområde EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika). Företaget stöder försäljningsorganisationen i det dagliga arbetet samt utvecklar och strävar kontinuerligt mot gemensam bästa praxis inom koncernen.

Som Kvalitetsansvarig/Quality Management Representative kommer du att ansvara för att upprätta, planera, samordna, kontrollera/övervaka och organisera kvalitetsaktiviteter som omfattar hela säljprocessen.

Arbetsuppgifterna består bl.a av att

-          planera, koordinera och utföra interna revisioner

-          dokumentera, skriva rapporter och avrapportera

-          rapportera eventuella avvikelser i bolagets QMS (Quality Management System) till kvalitetsledningen

-          utvärdera resultat från revisioner och följa upp processer

-          säkerställa att medarbetare får adekvat utbildning i QMS-frågor

-          driva kontinuerliga förbättringsprocesser och utvärdera risker

 

I rollen ingår att verka för ständiga förbättringar i enlighet med företagets mål och visioner samt att underhålla och utveckla företagets Ledningssystem och ansvara för att arbetet sker enligt den senaste standarden av ISO 9001.

Arbetet innefattar en del internationella affärsresor.

Inom ramen för din tjänst ingår också att stötta Sales Support teamet som stödjer försäljningsorganisationen internationellt och säkerställer goda relationer med lokala försäljningsorganisationer, distributionscenter, produktionsenheter, leverantörer och kunder, med vilka du också kommer att ha kontinuerlig kontakt.

I dessa arbetsuppgifter ingår bl. a att;

  • hantera olika, dagliga ”Task”-baserade förfrågningar från försäljningsorganisationen inom EMEA regionen
  • registrera nya kunder, hantera returer och lagerjusteringar, import och export processen samt sköta underhåll i ERP-systemet relaterat till exempelvis kund- och produktmasterdata.
 

Vem är du?
 

Vi tror att du

  • har en kandidatexamen eller motsvarande förvärvad erfarenhet
  • har minst 5 års arbetslivserfarenhet
  • har minst 1 års erfarenhet av arbete inom kvalitetsarbete/kvalitetskontroll
  • har kunskap och erfarenhet om kvalitetsstandarder samt är utbildad i och förtrogen med ledningssystemet ISO 9001
  • har mycket goda kunskaper i Officepaketet
  • du är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift
 

Vi ser det som meriterande om du också har

  • Erfarenhet från stålindustrin      
  • Goda kunskaper i förbättringsarbete (LEAN)
  • Viss finansiell kunskap (värderas då man också jobbar med finansiella processer)
 

För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och vara självgående i att driva ditt ansvarsområde. Som person bör du vara noggrann, lyhörd, nyfiken, driftig och engagerad inte minst när det kommer till att sätta sig in i företagets processer, mål och visioner samt att inhämta kunskap om organisationen och företagets arbetsrutiner för att kunna jobba med kvalitetsutveckling och effektivitet.

 

Du kommer ha många kontaktytor såväl nationellt som internationellt vilket ställer krav på social kompetens. För att lyckas i rollen besitter du goda interpersonella egenskaper samt god kommunikationsförmåga och är skicklig när det gäller samarbete och bemötande. 

Om Sandvik:
Sandvik is a high-tech and global engineering group offering products and services that enhance customer productivity, profitability and safety. We hold world-leading positions in selected areas – tools and tooling systems for metal cutting; equipment and tools, service and technical solutions for the mining and construction industries; products in advanced stainless steels and special alloys as well as products for industrial heating. In 2017, the Group had approximately 43,000 employees and sales of 90 billion SEK in more than 150 countries within continuing operations.

Sista ansökningsdag: 2018-10-24. Ansök via www.randstad.se

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hannah Sandström, tfn: 0733-434 534 eller hannah.sandstrom@randstad.se