Kundtjänstrådgivare till SEB i Malmö.

Publicerad:
2018-02-16
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Anna Messa

Detaljer

Publicerad:
2018-02-16
Ort:
Malmö, Skåne län
Kategori:
Kundtjänst, service & handel
Specialisering:
Kundtjänst
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201120027
Sista ansökningsdag:
2018-02-26
Kontakt:
Anna Messa

Beskrivning

Vill du hjälpa våra kunder till en bättre ekonomi och skapa långsiktiga och givande kundrelationer? Kul! Nu söker vi kundtjänstrådgivare till våra kontor iSkåne med tyngdpunkt på Malmö och Lund.

Om jobbet
Vår ambition är att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Du kommer att arbeta med att ge råd och service till våra privat- och företagskunder genom allt från drop-in möten till förbokade besök, både på kontoret och via telefon. Hos oss arbetar du med kundens hela ekonomi och du kommer att få arbeta i en stimulerande miljö där initiativ, drivkraft och laganda premieras. Du är en viktig del i vårt team, där alla kollegor stöttar varandra och samarbetar för att skapa framgång och goda kundupplevelser. Vår vision är att leverera service i världsklass till våra kunder och där kommer du ha en mycket viktig roll.

Vem är du?
Vi ser att du som söker har en relevant akademisk examen så som inom ekonomi samt erfarenhet av kundservice. Alternativt genomförd gymnasieutbildning och betydande erfarenhet av kundservice eller motsvarande arbetslivserfarenhet i en liknande roll från t.ex. bank och finans. Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i både tal och skrift i svenska och engelska för att kunna möta alla våra kunder på ett bra och professionellt sätt.

Oavsett om du har en utbildning inom ekonomi eller inte så ser vi att du har ett brinnande intresse för ekonomi. Om du sedan tidigare har en SwedSec-licens är detta naturligtvis ett plus.

För att trivas och lyckas är det viktigt att du har ett stort engagemang för att hjälpa människor och att du förstår vad bra service innebär. Våra kunders frågor är varierande – vi ser därför att du är en nyfiken person med en god förmåga att hitta lösningar för att på ett konsultativt sätt rådge våra kunder och skapa långsiktiga och givande relationer.

Drivkraft, gott affärsmannaskap och ett intresse för ständiga förbättringar är alla viktiga faktorer för att nå framgång i rollen. En av våra kärnvärderingar handlar om att tillsammans skapa mervärde för våra kunder, därför behöver du ha både stort kundfokus och en hög samarbetsvilja.

Vi erbjuder dig
Arbetet som kundtjänstrådgivare på SEB ger dig stor möjlighet att lära känna banken och att skapa ett brett kontaktnät för att på sikt kunna utvecklas. Parallellt med din provanställning kommer du under de första sex månaderna genomgå en licensieringsutbildning, SwedSec. SEB är en trygg arbetsgivare med samhället och dess invånare i fokus och hos oss blir du en viktig del av hur vi bygger vår framtid!

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career

Sista ansökningsdag: 2018-02-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Under processen kommer vi begära utdrag från belastningsregister samt göra en kreditupplysning.

Arbetsgivare: SEB AB
Omfattning: Heltid, dagtid
För information: Kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Anna Messa på 0733-434310 och Sofie Berg på 0729889508