Kundtjänstmedarbetare till Ikano Bank Malmö.

Publicerad:
2018-11-02
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Therese Roos
Telefonnummer:
0708-296830

Detaljer

Publicerad:
2018-11-02
Ort:
Malmö, Skåne län
Kategori:
Bank, finans & försäkring
Specialisering:
Kundtjänst bank
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201181881
Sista ansökningsdag:
2018-11-19
Kontakt:
Therese Roos
Telefonnummer:
0708-296830

Beskrivning

Har du erfarenhet från att arbeta med telefon som främsta arbetsredskap? Är du på jakt efter nya möjligheter inom kundtjänst och har tidigare erfarenhet av bank? Skulle du beskriva dig själv som kommunikativ och serviceorienterad. Då kan detta vara din nästa utmaning!

Ikano Bank söker nu ytterligare kundtjänstmedarbetare!

Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du vara ansikte utåt och, i många fall, kundens första kontakt med Ikano Bank. Med telefonen som arbetsredskap kommer du att svara på inkommande samtal från bland annat Ikano Banks privat kunder och samarbetspartners med frågor som kan röra exempelvis banklån, sparande, fakturaärenden, produkter, räntefrågor och beställning av kort. Utöver det kommer du dessutom att arbeta med att besvara kundfrågor som inkommer via mail samt hantera en del administrativa arbetsuppgifter.

Inledningsvis kommer du, som ny medarbetare på Ikano Bank, få en gedigen introduktion och utbildning inom både produktkunskap och service. Med tiden kommer du även få möjligheter till vidare utbildning inom olika produktområden och för rätt kandidat finns goda karriärvägar inom företaget.

Vem är du?
Du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet där telefon varit ditt främsta arbetsredskap. Tex. telefonvana från bank, försäkringsbolag, callcenter eller liknande. Du har mycket god svenska både verbalt och skriftligt samt god engelska både verbalt och skriftligt och du har även god datorvana med kunskaper i Office-paketet.

Vi ser det som meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller har arbetat inom bank i liknande roll tidigare. Det är även ett stort plus om du är certifierad i exempelvis SwedSec.

Som person tycker du om att prata i telefon och gillar att arbeta på en social arbetsplats. Du är lyhörd både gentemot kunder och medarbetare och har lätt för att samarbeta. Du har hög kommunikativ förmåga och tycker om att arbeta strukturerat. Vidare är det viktigt för rollen att du är service-minded, och alltid arbetar med kunden i fokus.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du kunna börja arbeta den 4 februari 2019. Som en del av rekryteringsprocessen kommer en kreditupplysning att göras och vi begär också ett utdrag ur belastningsregistret. Vid ansökan ska du beställa ditt utdrag, detta då det tar ett par veckor att få den.

Om Ikano Bank:
Ikano Bank startades precis som IKEA för att ge de "många människorna" ett bra alternativ i vardagen. Vi slog upp dörrarna 1995 och är ca 600 medarbetare. Ikano Bank är en del av Ikano Group som ägs av familjen Kamprad. Vi erbjuder säljstödjande finansiering till företag, samt enklare bankprodukter till privatpersoner.

Sista ansökningsdag: 19 november 2019. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Omfattning: Heltid med start i början av februari 2019. Skiftarbete (dag, kväll, helg)

Arbetsgivare: Ikano Bank AB

För information: Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Roos på 0708-296830

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Bank, finans, kundtjänst, callcenter, ekonomi, telefon, försäkring, swedsec, kredit