Kundtjänstmedarbetare till bostadsbolag i norra Stockholm.

Detaljer

Publicerad:
2019-10-07
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Kundtjänst, service & handel
Specialisering:
Kundtjänst
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201251046
Sista ansökningsdag:
2019-10-18
Kontakt:
Ronja Romano
Drivs du av att ge högklassig service över telefon och vill nu utvecklas inom kundtjänst på ett välkänt bostadsbolag beläget i Rinkeby? Skulle du dessutom beskriva dig som en positiv, lösningsorienterad och strukturerad person som vill vägleda andra människor? Då kan just detta uppdrag som kundtjänstmedarbetare och ambulerande konsult för vår receptionspool vara just för dig! Då du utgår ifrån receptionspool kommer det även innebära varierande arbetsuppgifter och arbetsplatser. För att trivas i denna roll bör du trivas med att få åka till olika arbetsplatser och vara flexibvel.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden:

Vi söker just nu en ambulerande konsult där du primärt kommer arbeta som kundtjänstmedarbetare till ett välkänt bostadsbolag i Rinkeby. Du kommer även arbeta på andra arbetsplatser för vår receptionspool. Just på denna arbetsplats välkomnas du av trevliga kollegor som kommer ge dig en gedigen introduktion till arbetet. Du sitter i trivsamma lokaler med trevlig stämning och positiv energi. I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du tillsammans med andra ansvara för att finnas behjälplig och ge hyresgästerna professionell service via telefon. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ta emot felanmälningar, bedöma och registrera i olika datasystem. Som kundtjänstmedarbetare tillkommer även arbetsuppgifter med lättare administration som att hantera flera processer samtidigt i olika systemet och svara på inkommande mejl.

I rollen kommer du bland annat:

  • Ge ett trevligt bemötande och service via telefon och mejl
  • Ansvara för att finnas tillgänglig och hantera kundens ärende genom att erbjuda råd och vägledning
Omfattning: Heltid, tillsvidare som inleds med en 6 månaders provanställning. Mån-fre 08.00-17.00.

Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Erfarenhet från servicebranschen, så som kundmottagning
  • Goda datorkunskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har erfarenhet från servicebranschen t.ex. restaurang, butik eller som tidigare har arbetat inom kundservice. För att lyckas i rollen ser vi att du har god förmåga att arbeta självständigt, lösningsinriktat och vill känna dig behövd i din roll. Vi ser också att du kan behålla lugnet i pressade situationer. Vidare behöver du ha systemvana, kunskaper i Office-paketet samt flytande kunskaper i svenska och engelska. Som person är du öppen, positiv och trivs i en roll där du är behövd. Andra beskriver dig ofta som hjälpsam och ser lösningar framför problem. Är du dessutom professionell, utåtriktad och med en ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas i just denna roll som kundtjänstmedarbetare.

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har vana att arbeta med telefon som redskap.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sista ansökningsdatum: 2019-10-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Ronja Romano.

Om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.