Kundtjänstmedarbetare i Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Sarah Hogbacka, 
sarah.hogbacka@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-08-16
Omfattning:
Deltid, 15%
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Kundtjänst, service, handel
Specialisering:
Kundtjänst

arbetsbeskrivning.

Är du student eller har annan sysselsättning på minst 50% och söker extrajobb cirka 6 timmar i veckan inom kundtjänst med digital erfarenhet? Har du tidigare erfarenhet som kundtjänstmedarbetare? Har du även erfarenhet av implementering och utveckling av digitala verktyg för kundmöten? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi en kundtjänstmedarbetare för att vara med och driva arbetet kring digitalisering framåt  till vår trevliga kund inom bostadsbranschen med start 30:e augusti.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete.

ansvarsområde.

Ditt primära syfte i denna roll är att bidra till att skapa kundservice i världsklass genom en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av kundärenden inkomna via telefon, e-post, fastighetssystem, befintliga och bidra i utvecklingen av kommande digitala kanaler.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
  • Ta emot och registrera ärenden i befintliga och kommande digitala kanaler. 
  • Kunna felsöka, prioritera och styra ärenden rätt. 
  • Besvara samtliga frågor från hyresgäster och övriga intressenter på ett effektivt sätt.
  • Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av kundcenters verksamhet.
  • I övrigt delta i förekommande eller nya arbetsuppgifter inom kundcenters verksamhet.
Inringare har möjlighet att bedöma upplevt bemötande men även  kompetens, lösningsgrad och väntetid när de ringer in. Samtal förekommer dagligen där missnöjeshanteringen behöver kunna hanteras på ett proffesionellt sätt.  Efter din introduktion är målet i rollen att kunna vara bidragande till att effektivt kunna mata en chattbott med information. Om chattbotten ej har hunnits införas under hösten är planen att digitalisera delar av kundcenters introduktion och utbildningsmaterial med t.ex. filmer och e-learning.

arbetstider.

Omfattning: Deltid ca 6 timmar i veckan.

Start: 30 augusti 2021 tom 30 Mars 2022 med chans till förlängning. Arbetet är förlagt mestadels hemifrån men arbete på kontoret i Vällingby kan förekomma. Du ska ha tillgång till ett stabilt internet och en god hemarbetsmiljö.

kvalifikationer.

För att axla denna roll har du en bakgrund inom kundtjänst med dokumenterad erfarenhet av kundmöte via telefon och i digitala kanaler som chatt och mejl. Du har erfarenhet av implementering och utveckling av digitala verktyg för kundmöte för att nu vara bidragande i arbetet kring digitalisering. För tjänsten krävs därför vana av att arbeta med digitala arbetsverktyg och att du på ett effektivt sätt kommer in i rutinerna.

Det här behöver du:
  • Gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av implementering och utveckling av digitala verktyg för kundmöten
  • Engelska i tal och skrift
  • Tydlig och korrekt svenska både i tal och skrift
  • Erfarenhet av att hantera svåra samtal och missnöje
Önskvärt, dock ej ett krav:
  • Erfarenhet av utveckling av internt digitalt stöd som FAQ ( kunskapsbank), utbildningsfilmer, e-learning osv.
  • Erfarenhet av fastighetsskötsel, förvaltning och uthyrning
  • Kunskaper inom fiber/bredband/tv och telefoni
Vi värderar dina personliga egenskaper högt och söker dig som:
  • Är initiativtagande, självgående och strukturerad
  • Har ett gott omdöme och självkännedom
  • Besitter stabilitet och professionalism
  • Har en god samarbetsförmåga
  • Är pedagogisk och lösningsorienterad

ansökan.

2021-08-16 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se