Kundtjänstmedarbetare i Göteborg.

Detaljer

Kontakt:
Johan Karlsson, 
johan.karlsson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-01-27
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Kundtjänst, service, handel
Specialisering:
Kundtjänst

arbetsbeskrivning.

Har du ett stort intresse för service, försäljning och gillar många kundkontakter? Skulle du beskriva dig själv som en positiv, ödmjuk och serviceinriktad person som drivs av att göra skillnad för kunderna? Då kan det vara dig vi söker. Randstad söker för AB Sappas räkning en driven och serviceinriktad kundtjänstmedarbetare för kommande uppdrag. 

Hjärtat i bolaget är Sappas kundlojalitetscenter, som finns på plats och svarar på kunders frågor alla dagar om året. Sappas stora mål, som genomsyrar hela bolaget är att bli Sveriges mest kundvänliga företag och vara en attraktiv arbetsplats!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

I rollen som Kundtjänstmedarbetare hos Sappa kommer du främst att arbeta med inkommande frågor från kunder via telefon, chatt och mail. Du kommer att vara Sappas ansikte utåt och kundernas första kontaktyta, stor fokus kommer att ligga på att erbjuda kunder anpassade lösningar till deras förfrågningar. 

All hantering av ärenden kommer du själv hantera, med hjälp av FAQ’s samt kollegor på plats. I dina arbetsuppgifter kommer du även att arbeta med löpande förbättringsförslag och effektivisering av processer.  

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Teckna nya abonnemang och lägga till/ta bort tjänster i befintliga abonnemang via telefon, mail samt chatt och sociala medier.
  •  Arbeta aktivt med försäljning i samtal med kunder. 
  • Ge teknisk support på Sappas produkter.

arbetstider.

Varierande arbetstid under öppettiderna. 8-22. Både dag, kväll och helg förekommer.

kvalifikationer.


  • Minst 1 års erfarenhet av service eller kundbemötande, gärna från kundtjänst, telefonväxel eller callcenter.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Intresse av att arbeta och kommunicera med människor.
  • God datorvana och erfarenhet samt kunskap inom Microsoft office-paketet.
  • Gymnasieexamen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du serviceminded, lyhörd och ansvarsfull med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har alltid kunden i fokus och drivs av att hitta lösningar på problem. Du är trygg i dig själv och vågar ta initiativ i olika ärenden. Du hjälper gärna dina kollegor, arbetar bra i både team och självständigt samt har mycket tålamod.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sista ansökningsdag: 2021-01-27, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Johan Karlsson, Konsultchef. Mail: johan.karlsson@randstad.se

om AB Sappa.

Sappa är en av de fyra största telekombolag med sitt huvudkontor i Göteborg. De erbjuder bredband, TV, digitala omsorgstjänster och telefoni till nöjda kunder i hela landet. Något som ligger dem varmt om hjärtat är att de på Sappa vill ha trygga och glada medarbetare som lever deras värderingar.
 
Sappa ska tillsammans hjälpas åt att lyfta varandra, stärkta av deras företagskultur. För dem är laget alltid viktigast och något som också visat sig få en positiv effekt på deras relationer med kunder och partners. Kulturen är ledstjärnan i deras vision, att vara Sveriges kundvänligaste företag, och det är här de och deras kunder anser att de sticker ut jämfört med andra bolag. För att bevara kulturen och känsla av gemenskap, återkommer de ofta till värderingarna i olika former. I alltifrån gruppövningar, utformning av kontoret, samtal med kunder eller besök på styrelsemöten, så ligger deras värderingar till grund för hur de formulerar sig och fattar beslut.  

https://www.sappa.se