Kundtjänstmedarbetare i Lidköping.

Publicerad:
2018-06-08
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Jonas Lehnér

Detaljer

Publicerad:
2018-06-08
Ort:
Lidköping, Västra Götalands län
Kategori:
Kundtjänst, service & handel
Specialisering:
Kundtjänst
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201152723
Sista ansökningsdag:
2018-08-10
Kontakt:
Jonas Lehnér

Beskrivning

Kundtjänstmedarbetare | översättare till dynamiskt bolag
Är du översättare eller kan tyska och vill arbeta som kundtjänstmedarbetare i Lidköping? Då har vi något ovanligt intressant för dig. I alla fall om du vill ifrån storbolagens anonymitet och till ett familjärt bolag där du både får påverka och växa – samtidigt. Förutom att du som vi är positiv, hjälpsam och gillar människor så kan du också tyska och engelska. Råkar du ha körkort så är det också bra. Blev du nyfiken? Då hoppas vi få se din ansökan redan idag. Välkommen

Uppdragsgivare: Direktrekrytering, vår kund blir arbetsgivare.

Ort: Lidköping

Omfattning: Heltid, vardagar mellan 7-17. För start enligt överenskommelse och tillsvidare.

Arbetsbeskrivning:
Känner du dig anonym hos storbolag, saknar påverkansmöjlighet och längtar utanför boxen? Då har vi något annat att erbjuda. Vår kund är en del av Sveriges ledande e-handelskoncerner. Samtidigt har de lyckats behålla en familjeföretagsanda med sina drygt 15 anställda. Globala och lokala på samma gång? Ja, för oss innebär det att du får det bästa av två världar. Medan vi når ut i världen via internationell handel så har vi samtidigt en dynamisk och lokal arbetsplats där du känner dig hemma. Här har du aldrig långt till en hjälpande hand, tillåts påverka och växa.

Dina arbetsuppgifter:

  • Kundtjänst (via mejl och sociala medier) på främst tyska och engelska.
  • Översättning av produktinformation och kampanjer.
  • Administration och support för kollegor (vi hjälps ju åt.)
Kvalifikationer:
Här behöver du kunna tyska (helst på modersmålsnivå) och engelska i tal och skrift och kunna Microsoft Office-paketet. Det är bra (men inget krav) om du läst en språkutbildning och/eller arbetat i kundtjänst eller liknande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du positiv och hjälpsam. Du har säkert hört uttrycket laget före jaget? Det stämmer bra hos oss. För här supportar vi inte bara varandra utan också våra kunder. Så att du trivs med service och i kontakten med andra är viktigt. Dina tidigare kollegor beskriver dig troligen som noggrann och effektiv. Men visst är du inte fast i den där boxen utan såväl flexibel som bra på att prioritera? Då kommer du nämligen att trivas hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om vår kund:
Vår kund startade för 13 år sedan i Lidköping med syfte att erbjuda svenska varor utomlands. Försäljningen sker via e-handel där företaget blivit ledande inom sin bransch. Totalt sysselsätter bolaget cirka 15 anställda, når hela världen och har en omsättning på drygt 90 MSEK.

Sista ansökningsdag: 2018-08-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Jonas Lehnér | jonas.lehner@randstad.se |

Sökord: Kundtjänstmedarbetare | kundsupport | support | supportmedarbetare | tyska | engelska | översättare | humanforward | randstad | tusentalsjobb |