Kundtjänstchef till Bilbolaget i Gävle.

Publicerad:
2018-10-26
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Andreas Dahlén
Telefonnummer:
0705732443

Detaljer

Publicerad:
2018-10-26
Ort:
Gävle, Gävleborgs län
Kategori:
Kundtjänst, service & handel
Specialisering:
Kundtjänst
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201179680
Sista ansökningsdag:
2018-11-18
Kontakt:
Andreas Dahlén
Telefonnummer:
0705732443

Beskrivning

Vi söker dig som vill driva resan att skapa Volvohandelns bästa kundtjänst!

Du ska tillsammans med nuvarande medarbetare i kundtjänsten ta avdelningen genom ett spännande utvecklingsarbete. Uppdraget blir att kombinera det bästa av dagens arbetsmetoder med ett proaktivt uppsökande arbetssätt med syfte att öka kundnöjdheten och samtidigt bidra till Bilbolagets lönsamhet.

Arbetsbeskrivning
Som kundtjänstchef hos Bilbolaget ansvarar du för kundtjänsten för Bilbolagets anläggningar i Gävleborg och Roslagen. I tjänsten ingår budget- och personalansvar. Förutom att leda, motivera och utveckla din personal ansvarar du för försäljnings- och serviceuppföljning för kundtjänsten.

Ditt uppdrag blir att tillsammans med din arbetsgrupp se över hur kundservicefunktionen drivs idag och sedan hitta en väg för hur den ska utvecklas framåt. Ert mål blir att implementera ett arbetssätt som både levererar bästa tänkbara service och driver merförsäljning. Kundtjänsten förväntas också stödja bilförsäljning och verkstad genom uppsökande samtal för att bredda kundgruppen och för att proaktivt lösa befintliga kunders behov. Du deltar i utvecklingsprojekt och är även beredd att hoppa in och jobba operativt med arbetsgruppen då det behövs. Din målsättning är att tillsammans med gruppen ständigt överträffa kundernas förväntningar.

Kvalifikationer
Du har:
- Några års ledarerfarenhet
- Erfarenhet från telefonförsäljning eller kundtjänst

För att passa i rollen ska du vara genuint engagerad med en kommunikativ och social förmåga att hantera många kontakter. Du är prestigelös och noggrann. Som person är du nyfiken och du drivs av att coacha och se medarbetare utvecklas. Du är en trygg ledare som har lätt för att fatta beslut och delegera. Affärsmässighet och en strävan att hålla en hög kvalitet i ditt arbete är något som du värderar högt. Du trivs i en utvecklingsorienterad verksamhet och drivs av att leverera förstklassig service. Du gillar att tävla och att vinna och du söker alltid nya sätt att öka både kundnöjdhet och försäljning.

Om Bilbolaget
Bilbolaget är återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia. Vi finns representerade från Timrå i norr till Norrtälje i söder. Vi är cirka 500 anställda i koncernen.

Genom att vara bäst på att ta hand om våra kunder gör vi skillnad. Det är mer än viktigt. Det är grunden för Bilbolaget. Vårt kundlöfte "med personlig omtanke" är något vi ska visa våra kunder, gäster och varandra. Som du förstår har vi en hög ambition att ligga i framkant.

Vi vill hitta medarbetare som vill göra skillnad. Dina egenskaper och din potential är viktigare än din bakgrund och dina erfarenheter. Vi söker dig som kan motivera, engagera och utveckla. Du testar nya lösningar och drar dig inte för att komma med spännande tankar och idéer som du sedan förverkligar i handling. Att bry sig om andra, att jobba med omtanke om både kunder och kollegor är egenskaper vi håller högt. Det är du och jag, vi medarbetare, som är Bilbolaget. Det vi gör och sättet vi agerar och kommunicerar med våra kunder är det som skapar varumärket Bilbolaget.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning.
Sista ansökningsdag:
2018-11-18, ansök redan idag!
För information: Anderas Dahlén, Rekryteringskonsult, andreas.dahlen@randstad.se