Kundservicemedarbetare till Ellos AB i Borås.

Publicerad:
2018-10-31
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Victoria Reeve
Telefonnummer:
0722-241684

Detaljer

Publicerad:
2018-10-31
Ort:
Borås, Västra Götalands län
Kategori:
Kundtjänst, service & handel
Specialisering:
Kundtjänst
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201178310
Sista ansökningsdag:
2018-11-14
Kontakt:
Victoria Reeve
Telefonnummer:
0722-241684

Beskrivning

Känner du stolthet och passion för att ge den bästa kundservicen? Vill du jobba hos en av de ledande aktörerna inom e-handel för mode och heminredning i Norden? Då kommer du att såväl stimuleras som motiveras som kundservicemedarbetare hos Ellos.

Som kundservicemedarbetare mot framförallt den finska marknaden kommer du arbeta både inom Front Line och Backoffice. Det är en bred roll där du kommer ge förstklassig service till kunderna på finska. Front Line Agenter hanterar e-mejl, telefonsamtal samt sociala medier, medan Backoffice Agenter hanterar reklamationer och har kontakter både internt såväl som externt.

Dina arbetsuppgifter är framförallt att ge service till kunder, ta emot och behandla de förfrågningar och order som kommer in. Då du kommer att ha många och varierande uppgifter är det viktigt att du är kundorienterad och har förmåga till samverkan.

Du rapporterar till din Teamledare och i ryggen har du en strukturerad organisation. Du kommer vara anställd direkt hos Ellos AB och tjänsten är placerad vid det Nordiska huvudkontoret i Borås. Du sitter tillsammans med dina kollegor i ett öppet nyrenoverat kontorslandskap. Din anställning kommer inledas med en utbildningsperiod. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som är driven, har ett personligt engagemang och en god förmåga att tillgodose kundens behov genom att sätta kunden i fokus. Du trivs i en bred kundservice roll där du hanterar förfrågningar genom olika kanaler och har lätt för att samarbeta i team. Du har minst gymnasiekompetens alternativt utbildning och erfarenhet som bedöms som likvärdig.

För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av arbete i en liknande befattning men det viktigaste är att du har drivet och intresset att jobba med kundservice. Du är en problemlösare, ansvarstagande och strukturerad. Vidare ser vi att du kan arbeta effektivt och trivs med snabba svängar och förändringar. Du har en förmåga att kunna hantera många förfrågningar som inkommer genom olika kanaler såsom telefon, e-mejl, chatt och sociala medier. Vidare har du mycket god datorvana är flink i fingrarna samt har lätt för att ta till dig nya system eller uppdateringar. Hos Ellos kommer du arbeta med många olika kundcentersystem, ekonomisystem, e-handelssystem samt även jobba i MS Office. Du har goda kunskaper i finska, svenska i både tal och skrift samt även engelska då du kan komma att hantera kundkontakter i fler än ett land. Under rekryteringsprocessen ingår att göra ett skrivtest på finska.

Uppdragsgivare: Ellos AB

Ort: Borås (Viared)

Omfattning: Heltid, kontorstid, vardagar mellan 7.30-16.30, samt i snitt en söndag var 8:e vecka

Sista ansökningsdag: 2018-11-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Ellos AB med Randstad. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Victoria Reeve, victoria.reeve@randstad.se 0722-24 16 84

Organisations-/företagsbeskrivning:
Ellos Group har under 70 år gjort sina kunders vardag enklare. Vi är idag en ledande aktör inom e-handel för mode och heminredning i Norden. Framgången förklaras av att våra engagerade medarbetare målmedvetet skapar erbjudanden anpassade till kundernas behov. De senaste årens förändringsarbete har skapat en stark e-handelsplattform för att skapa fortsatt lönsam tillväxt.

Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder.

e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Stayhard är väl etablerade och koncernen har över 1,5 miljoner aktiva kunder.

Basen för framgången är den starka företagskulturen som präglas av öppenhet och de anställdas stora engagemang att bidra till bättre kunderbjudanden. Kulturen kännetecknas också av en stark vilja att hela tiden prestera bättre. Värde till kunderna skapas genom att vi utvecklar prisvärda produkter som erbjuds till väl definierade kundsegment. De egna varumärkena utgör grunden och dessa kompletteras med starka externa varumärken. Ellos Group har en unik och lång erfarenhet av distanshandel inom mode och heminredning och nya tekniska lösningar utvecklas kontinuerligt för att ge kunden en bättre shoppingupplevelse. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare, samt styrelseordförande Anders Halvarsson.