Kundservicemedarbetare i värdsklass! i Stockholm.

Publicerad:
2018-04-16
Omfattning:
Full time
Kontakt:
Daniel Gyllendahl
Telefonnummer:
070-264 38 74

Detaljer

Publicerad:
2018-04-16
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Försäljning
Specialisering:
Säljsupport
Omfattning:
Full time
Referensnummer:
201138516
Sista ansökningsdag:
2018-04-23
Kontakt:
Daniel Gyllendahl
Telefonnummer:
070-264 38 74

Beskrivning

Vill du arbeta i vår prisbelönta kundservice där vi varje dag erbjuder våra kunder service utöver det vanliga? LensWay Group är en välkomnande arbetsplats att trivas på, där medarbetarna värdesätts och investeras i. Vi erbjuder en rad förmåner och det finns goda möjligheter att utvecklas.

Vi söker en engagerad lagspelare som har ambitionen att stanna och utvecklas inom vår kundservice under en längre tid.

Du kommer vara vår röst och ansikte ut mot världen, samtidigt få en av företagets viktigaste roller genom att vara en del av ett team som dagligen erbjuder service i världsklass och ser försäljning som ett naturligt komplement till vår övriga service.

Vårt entusiastiska och härliga team består idag av ca 35 medarbetare och utgår ifrån våra nyrenoverade och inspirerande lokaler i Kista. Här arbetar totalt 145 kollegor i en internationell, framåtlutad och familjär miljö.

Omfattning: Heltid

Uppdragsgivare: LensWay Group

Ort: Kista

Arbetsbeskrivning: Som kundservicemedarbetare kommer du att hantera inkommande ärenden via telefon, mejl och chatt från våra kunder högt som lågt. Ditt ansvar blir att hjälpa både nya och befintliga kunder med vägledning gällande linser, glasögon, solglasögon och tillbehör. Dina kontaktytor är många både internt med andra avdelningar och externt med kunder, så det är viktigt att du är en duktig relationsbyggare. I din roll ingå även att arbeta med serviceinriktad merförsäljning och informera om aktuella kampanjer och produktnyheter som vi har. Vidare hanterar du även reklamationer och felskick.

Detta är ett vikariat om 6 månader med start 2018-05-02. Intern utbildning och gedigen introduktion genom LensWay.
Utöver ovan finns det utvecklingsmöjligheter med översättningsarbete, sociala medier, projektarbete och annat förändringsarbete.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från annat serviceyrke och är trygg i att hantera olika typer av kunder med varierande ärenden. Har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är detta starkt meriterande. Vidare ser vi att du har god datorvana och förmågan att formulera dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Övriga språkkunskaper inom dem nordiska språken är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, därför tror vi att du har lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Du trivs med kundkontakter och har ett stort fokus på service. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Det är viktigt för oss att du är en god kommunikatör som förstår kundens behov och är prestigelös och ödmjuk.

Då vi är ett företag i ständig förändring, tror vi att du är en flexibel person och har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar och lätta för att ta till dig ny kunskap.

Om Lensway: LensWay Group har genom att vara prisvärda, innovativa och moderna blivit Europas största onlinebutik för kontaktlinser och glasögon. Allt sedan starten år 2000 har vi med stor beslutsamhet strävat efter att visa hur kvalitet inte behöver kosta skjortan. Med snabba leveranser och förmånliga priser har LensWay Group också lett marknadsutvecklingen för kontaktlinser och glasögon i en mer rättvis och ärlig riktning. I dag ägs vi av det globala optikföretaget Essilor och verkar på sex olika europeiska marknader.

Är du intresserad: För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sista ansökningsdag: 2018-04-22 urval sker löpande.

Välkommen att skicka din ansökan med personligt brev, senast den 22 april, urval kommer ske löpande.

För information: Daniel Gyllendahl 070-264 38 74