Kundrådgivare till Swedbanks lokalkontor i Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Niclas Norenius Marander, 
niclas.norenius.marander@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2019-11-23
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Bank, finans & försäkring
Specialisering:
Kundtjänst bank

arbetsbeskrivning.

Har du ett stort intresse för såväl ekonomi som service liksom vill få en fot in på Sveriges ledande bank? Innehar du dessutom SwedSec-licens (eller har för avsikt att ta)? Då är du troligen den vi söker! I rollen som kundrådgivare kommer du ingå i ett engagerat team på ett av Swedbanks lokala servicekontor i Stockholmsområdet där ni tillsammans ansvarar för att hjälpa bankens kunder.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som kundrådgivare på Swedbank är du bankens ansikte utåt och den första kunden möter vid sitt besök på ett lokalt servicekontor. Rollen som kundrådgivare är varierad och arbetsuppgifterna växlande, men ditt huvudsakliga fokus är förstås att ge kunder rådgivning, både över bokade kundmöten men också via ärenden under bankens besökstider för drop-in. Där hanterar du frågor och ärenden kopplade till bankens produkter och tjänster där du som rådgivare och expert ser till den enskilde individens behov. I rollen ingår även en del administrativa delar i form av dokumentation, återkoppling till kunder samt förberedelser inför kundmöten för att sätta sig in i kundens situation och ärende.

Swedbank värdesätter utveckling hos sina anställda vilket ger den som har rätt inställning mängder av karriärmöjligheter i framtiden. För att du ska få de bästa förutsättningarna och för att lyckas i din roll startar tjänsten med två veckors onboarding.

omfattning.

Heltid med schemalagd arbetstid mellan 08:30-18:25. Start snarast eller enligt överenskommelse och med uppdrag i 6 månader med goda möjligheter till övertag direkt till kund efter uppdrag.

kvalifikationer.

Här behöver du;
  • SwedSec-licens för rådgivare (eller ha för avsikt att inom kort ta licens)
  • Tidigare erfarenhet av service samt intresse för bank och finans
  • God system- och datavana.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du omtänksam, självständig och ansvarsfull. Du har alltid kunden i fokus och drivs av mötet med andra människor. Du är trygg i dig själv och vågar ta beslut samt driva på och ta initiativ i olika ärenden. Du hjälper gärna dina kollegor och tycker om en öppen och ärlig kultur som månar om kvalitet.

Har du bolånelicens ser vi det som plus, men ej krav.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sök tjänsten senast 2019-11-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

om Swedbank AB.

Med 7,3 miljoner privatkunder och 618 000 företagskunder är Swedbank den ledande banken på sina hemmamarknader. De erbjuder allt ifrån smidiga digitala lösningar för vardagsekonomin till mer omfattande finansiell rådgivning. De vill göra det möjligt för människor, företag och samhällen att växa. 

Hos Swedbank arbetar man för att skapa värde för bankens kunder, medarbetare och för samhället i stort. Som anställd får du vara med och bygga en kultur driven av de sunda värderingar som Swedbank står för: öppen, enkel och omtänksam.  Här får du också, tillsammans med dina drygt 14000 kolleger, ta del av en spännande resa driven av innovation och med målet att skapa en positiv kundupplevelse och ökat värde för bankens kunder. 

https://www.swedbank.se