kundcentermedarbetare till SEB pension och försäkring.

Detaljer

Kontakt:
Hanna Sundberg, 
+46721502446, 
hanna.sundberg@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-06-21
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västernorrlands län, 
Sundsvall kommun
Kategori:
Bank, finans & försäkring
Specialisering:
Kundtjänst bank

arbetsbeskrivning.

Vill du arbeta med framtidens service och support inom pension och försäkring?  Brinner du för service och kundbemötande? Nu söker vi på SEB nya medarbetare till vår avdelning Pension och Försäkring i Sundsvall.

ansvarsområde.

Vi söker serviceinriktade kundcentermedarbetare. Genom effektivitet och hög serviceanda hjälper du kunden med frågor rörande pension- och livförsäkring. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag. 
Som medarbetare i kundcenter är du professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation i kundärendet. 
Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via våra olika kanaler (telefon, mail och chat). Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.  
Hos SEB arbetar du i ett vinnande team och har alltid kundens bästa för dina ögon. Här uppskattas olikheter och mångfald. 

arbetstider.

Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag.

kvalifikationer.

SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke. Utöver detta ser vi även att du:

• Har gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
• Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera olika datasystem
• Svenska i tal och skrift utan hinder samt att du är trygg i att tala och skriva engelska
• Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
• Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
• Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor

ansökan.

Tjänsten som kundcentermedarbetare är på heltid. Planerad start är 6 September 2021 och du börjar med 8 veckors utbildning och därefter får du den coaching du behöver för att lyckas i rollen som kundcentermedarbetare. Skriv i din ansökan varför just du är intresserad av denna tjänst. 

I den här rekryteringen samarbetar SEB med Randstad. Ansök med CV och personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande får du gärna skicka in din ansökan redan idag, men senaste datum för ansökan är den 21 juni 2021.

För mer information är du välkommen att kontakta Hanna Sundberg, 072-150 24 46, hanna.sundberg@randstad.se

om SEB Pension och Försäkring AB.

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career

https://seb.se/privat/pension-och-forsakring