Kundcenterchef till nybildad avdelning i Södertälje.

Publicerad:
2018-08-13
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Lotta Carlsson
Telefonnummer:
0730752325

Detaljer

Publicerad:
2018-08-13
Ort:
Södertälje, Stockholms län
Kategori:
Kundtjänst, service & handel
Specialisering:
Ledning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201160719
Sista ansökningsdag:
2018-08-31
Kontakt:
Lotta Carlsson
Telefonnummer:
0730752325

Beskrivning

För kunds räkning söker vi en erfaren och driven ledare till ett nystartat kundcenter.

Har du gedigen erfarenhet av att leda kundserviceteam, är en uppskattad ledare och skicklig på att utveckla effektiva team och processer?
Då kan det vara dig vi söker!

Ort: Södertälje
Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning:
Rollen innebär ett strategiskt och operativt ansvar för verksamhetens nybildade kundcenter. Som chef ansvarar du för kommunikation, rådgivning och service till interna och externa kunder. Eftersom avdelningen är nyinrättad får du möjlighet att utveckla team, processer och rutiner för att möta såväl nuläget, som utmaningar och förändringar. I rollen har du ett totalansvar avseende affärsplan och drift. Du leder ett kompetent team på ca 10 medarbetare, rapporterar till VD och ingår i verksamhetens ledningsgrupp.

Med stort engagemang förväntas du tillsammans med ditt team bidra till att verksamheten uppnår sina mål. Vidare arbetar du aktivt med utveckling av kundservicen och förutsätts bedriva ditt arbete med ett nytänkande anslag.

Kvalifikationer:
För att trivas och lyckas i rollen har du gedigen erfarenhet från roller inom kundservice och minst tre års erfarenhet i ledande befattning. Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller service eller motsvarande erfarenhet. Du är van att arbeta i en verksamhet i förändring och trivs i en utvecklande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med fastighets- och bostadsrelaterade frågor.

Du har goda it-kunskaper generellt, behärskar Officepaketet och är van att arbeta i affärssystemet Agresso. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.

Som person är du driven, orädd och självgående samt har en stor passion för människor och service. Du är en naturlig ledare med en coachande och involverande ledarstil som bidrar till både medarbetares och verksamhetens utveckling. Du har lätt för att samverka och har förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt.

Om uppdragsgivaren:
Vår uppdragsgivare är ett stabilt bolag med starkt kundfokus och rikstäckande verksamhet. Bolaget har korta beslutsvägar och en flexibel organisation, där du får stora möjligheter att påverka och också förväntas att påverka företagets utveckling. Som ledare i bolaget har du en viktig roll i att motivera, stödja och bidra till medarbetarnas utveckling. Lämplig bostadsort är södra Stockholm.

Sista ansökningsdag: 2018-08-31
Urval och intervjuer kommer att ske löpande med start v.32. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. I samband med att vi kallar till intervjuer, kommer vi också att berätta mer om uppdragsgivaren.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Kontakta Lotta Carlsson: 073-0752325.