kredithandläggare till ahlsell i stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Mari Jehrlander, 
076-643 38 25, 
mari.jehrlander@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-08-09
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Kredit & inkasso

arbetsbeskrivning.

Har du erfarenhet av att arbeta inom ekonomi och kreditgivning och söker din nästa roll? Tycker du om att ha många kontakter och en roll där du är en viktig kugge för att försäljning och leveranser ska fungera? Hos Ahlsell arbetar du för att kunderna som är proffs på att bygga, installera och underhålla ska få en bra service och bemötande gällande sina krediter. Till kreditteamet söker vi nu en ny medarbetare som vill jobba tillsammans med oss för att bygga ett bättre samhälle!

ansvarsområde.

Som kredithandläggare arbetar du i teamet med sex personer som ansvarar för den dagliga kredithanteringen av Ahlsells kunder. Tillsammans med övriga i teamet hanterar du kreditbedömning och tar hand om kundansökningar. Arbetet innebär många kontakter med säljare och även med kunder. Du kommer vara placerad på huvudkontoret på Liljeholmen/Stockholm och rapporterar till kreditchefen. 


Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Behandla och fatta kreditbeslut på nya kreditansökningar
• Daglig kontroll via kreditupplysningsföretag av obestånd, konkurser etc.
• Genomgång och beslut i samband med kravhantering
• Bevaka leveransstoppade order 
• Kreditbeslut i samband med nya affärer samt meraffärer
• Behandling av företagsrekonstruktioner och övriga obeståndsärenden
• Kravhantering och räntefakturering

kvalifikationer.

Du har minst en gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och din arbetslivserfarenhet är minst ett par år från ekonomi- eller kreditavdelning. Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi är det meriterande men det viktigaste för denna tjänst är rätt person. Att du har en god förmåga att bedöma kreditrisker, en hög känsla för service, kombinerat med en bred affärsförståelse ser vi som en förutsättning för att lyckas i rollen. Du är van att självständigt strukturera och driva ditt arbete för att leverera service till organisationen. Din svenska är god i både tal och skrift och du är van att arbeta i Excel. 

Rollen innebär många kontaktytor med säljorganisation och kunder så det är viktigt att du är en person som tycker om att kommunicera och ge service. Du är social, strukturerad och prestigelös och tycker om att arbeta i team.

ansökan.

Känner du igen dig i vår beskrivning? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Ahlsell med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mari Jehrlander 076-643 38 25. 

Varmt välkommen med din ansökan!

om Ahlsell Sverige AB.

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 31 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

https://www.ahlsell.se