Kreativ och drivande marknadsförare.

Detaljer

Kontakt:
Malin Fogelin, 
+46733434447, 
malin.fogelin@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-02-01
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Marknad, kommunikation & media
Specialisering:
Marknadskommunikation

arbetsbeskrivning.

Vill du jobba för att Göteborg ska vara en tillgänglig och hållbar stad? Och på ett bolag där kundens behov sätts i fokus och där du är en nyckelperson för att skapa en ännu bättre kundupplevelse via vår kommunikation? Är du en erfaren och kreativ marknadsförare som har passion och driv för att utveckla och producera relevant och kundanpassat innehåll för digitala kanaler? 

Då ska du söka den spännande rollen som marknadsförare på Göteborgs Stads Parkering.

ansvarsområde.

I rollen som marknadsförare ansvarar du för innehållet i våra digitala kanaler. Din huvudsakliga uppgift är att ta fram engagerande och relevant innehåll som främst riktar sig till våra parkeringskunder och samarbetspartner. 

Våra digitala gränssnitt är vår webb http://www.parkeringgoteborg.se, våra två kundportaler där våra privat- och företagskunder loggar in för att hantera sina parkeringstjänster och appen Parkering Göteborg. Du ansvarar för att innehållet i våra kanaler är enhetligt och följer vår varumärkesplattform.

Vi söker dig som agerar proaktivt och har förmåga att nå ut med rätt budskap, vid rätt tidpunkt till våra kunder på ett tydligt och effektivt sätt. Du har en bredd i din kompetens som gör att du lika enkelt kan producera en informativ och användarvänlig manual som ett säljande marknadsbudskap vid lanseringar och kampanjer.

I rollen ingår även att ha övergripande ansvar och driva utveckling av innehållet i våra gränssnitt samt att löpande göra analyser för att förbättra effekten av vår kommunikation. Du rapporterar till chefen för avdelningen Marknad- och Affärsutveckling.

Då rollen som marknadsförare är ny har du stor möjlighet att utveckla innehållet efter de kompetenser du har.

I dina arbetsuppgifter ingår följande:
  •  Skapa målgruppsanpassad kommunikation riktat till våra parkeringskunder och samarbetspartner, främst i webb och app men också andra kanaler som når våra kunder brett som tex automatgenererad epost, FAQ:er, informativa nyhetstexter eller säljpresentationer.
  •  Analysera, utveckla och driva arbetet så att innehållet på våra webbsajter är uppdaterat och SEO anpassat.
  • Initiera, delta och självständigt driva projekt inom kommunikation och marknadsföring.
  • Aktivt bidra med idéer för hur vi kan uppnå bolagets mål om att skapa en hållbar och tillgänglig stad. 

arbetstider.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. 

kvalifikationer.

Vi ser att du har flera års erfarenhet inom yrket samt relevant universitets/yrkeshögskoleutbildning. 

Du har stor kund- och affärsförståelse och kan anpassa innehåll och kommunikationsaktiviteter efter de behov som våra parkeringskunder har och det budskap som vi vill få fram. Du har ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt samt arbetar obehindrat med att skapa innehåll. Du är strukturerad, självgående och tar egna initiativ för att utföra ditt arbete eller utveckla arbetsuppgifterna inom ditt område. 

Du kan driva projekt från idé till genomförande och uppföljning. Du är en ”doer” som ser till att saker drivs hela vägen in i mål. Du är en lagspelare som ser det som en naturlig del i ditt arbete att samarbeta med kollegor och kunder. 

Då vi är ett litet bolag är det viktigt att du är prestigelös och öppen för att bidra i flera olika typer av kommunikationsinsatser.  Ett område där vi vet att du kommer behövas är inom bolagskommunikation och intern kommunikation. Det är därför meriterande om du har erfarenhet av de frågorna. 

Då vi arbetar i EPI server ser vi stor vikt i att du har arbetat med detta verktyg förut samt har erfarenhet av att arbeta med Google Analytics och SEO.

Det är meriterande om du kan utföra enklare bildhantering via Photoshop eller andra Adobe produkter. 

ansökan.

Välkommen med din ansökan på randstad.se så snart som möjligt, dock senast den 1 februari 2021. 

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta malin.fogelin@randstad.se

om Göteborgs Stads Parkerings AB.

Göteborgs Stads Parkering är ett parkeringsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi arbetar för att skapa en hållbar, tillgänglig och attraktiv stad för de som bor, arbetar och verkar här, men också för de som tillfälligt besöker oss. Under varumärket Parkering Göteborg har vi idag dryga 70 000 parkeringsplatser, över 1 000 laddplatser och dagligen görs upp emot 40 000 betalningar i vår betalningsapp och 14 000 betalningar i betalautomater. Bolaget omsätter ca 525 miljoner kronor och förvaltar parkeringsanläggningar till ett värde av drygt 2 440 miljoner kronor och vi är ca 90 medarbetare. Bolaget tillhör koncernen Lokaler, som består av koncernmodern Higab och Älvstranden utveckling och är en del av Stadshuskoncernen.
 
Parkering är en fråga som är viktig för många människor och är en pusselbit i det som kallas hållbar mobilitet. För att skapa det nu och i morgon behöver många olika slags kompetenser.
Göteborg är mitt uppe i en byggboom som kommer att pågå i många år till. Staden förtätas och vi bygger bostäder, verksamheter och arbetsplatser för 150 000 nya invånare fram till 2035. Men även nu under byggtid behöver Göteborg vara tillgänglig för de som bor och arbetar här, men också för de som besöker staden tillfälligt. För att skapa den stad vi vill ha behöver vi hjälpas åt att resa så hållbart det bara går, vi behöver skapa en hållbar mobilitet. 

https://www.parkeringgoteborg.se