Koordinator.

Publicerad:
2019-08-13
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Philip Malm

Detaljer

Publicerad:
2019-08-13
Ort:
Linköping, Östergötlands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Handläggning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201239319
Sista ansökningsdag:
2019-08-23
Kontakt:
Philip Malm
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Koordinator till LiU i Linköping!

arbetsbeskrivning.

Brinner du för internationella miljöer där du får vässa din struktureringsförmåga i kombination med att ge service i toppklass? Vi söker nu efter en analytisk administrativ koordinator som trivs med att vara spindeln i nätet.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområden.

Övergripande att ge administrativt stöd inom de Sida finansierade bilaterala forskningsprogram Matematiska institutionen har med Rwanda, Tanzania, Mocambique och Uganda. För detta uppdrag handlar det främst om:

? Att ge administrativt stöd för koordineringen på olika nivåer inom de Sida-finansierade bilaterala forskningsprogrammen i Rwanda, Tanzania, Mocambique och Uganda.

? Utforma ekonomiska rapporter.

? Granska och sammanställa ekonomiska rapporter från samarbetspartners

? Stödja med underlag och dokument inför revision av programmen.

? Delta i planering av möten och konferenser som anordnas inom programmen.

? Skriva minnesanteckningar från både mindre planeringsmöten och större konferenser.

? Utveckla mallar för planering och rapportering.

? Boka resa och boende för gäster och institutionens lärare som reser inom programmen.

? Som en av medarbetarna i avdelningen för verksamhetsstöd medverka i gemensamma möten och aktivt bidra till förbättring och utveckling av administrativa processer inom området.

Andra uppgifter som kan förekomma är att:

? Stödja de forskarstuderande från aktuella länd er med diverse praktisk hantering inför deras ankomst till Sverige och under deras tid vid institutionen

? Vid behov ge stöd som underlättar möjligheten att hitta bostad för internationellt rekryterad personal eller gäster vid institutionen.

? Delta i institutionens arbete med att utveckla mottagningen och introduktionen av internationell personal och gäster.

omfattning.

Heltid f.om 1/9-2019 till 31/12-2019.
kvalifikationer.

Utbildning
Lämplig akademisk examen på lägst kandidatnivå.

Erfarenhet
Krav på tidigare erfarenhet av administrativt arbete:

? Administration av möten och konferenser.

? Erfarenhet av internationellt arbete

? Erfarenhet av att göra ekonomiska uppföljningar.

? Tidigare erfarenhet av administrativt arbete på universitet/högskola och särskilt inom forskning och forskarutbildning är meriterande.

? Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom projekt som rör utvecklingssamarbete är meriterande.

Kunskaper
? Dokumenterad förmåga att tala, läsa och skriva obehindrat på engelska.

? Mycket goda kunskaper i svenska.

? Mycket goda kunskaper i Officepaketet. Särskilt excel.

? Meriterande är erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Raindance.

Personlig kompetens
När det gäller den personliga kompetensen söker vi dig som är strukturerad och har förmåga att planera och organisera på ett effektivt sätt. Arbetet innebär mycket kontakter både med personal på institutionen, men framförallt med samarbetspartners på andra lärosäten både i Sverige och utomlands vilket innebär att du måste ha mycket god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad. Arbetsuppgifterna är ofta komplexa och ställer krav på förmåga att kunna analysera problemställningar och ge förslag på lösningar.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

2019-08-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Philip Malm, philip.malm@randstad.se
om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.