Kontorsassistent hos Bolagsrätt Sundsvall AB.

Detaljer

Kontakt:
Jenny Engholm, 
+46721502446, 
jenny.engholm@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2019-11-13
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Västernorrlands län, 
Sundsvall kommun
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Assistent

arbetsbeskrivning.

Har du tidigare erfarenhet inom kontor och administration samt har kunskap om ärenden kring bolagsrätt? Skulle du beskriva dig som serviceminded, produktiv samt som en positiv lagspelare? Då har vi nästa uppdrag för dig.

Vi söker nu en kontorsassistent till vår kund Bolagsrätt Sundsvall AB. Arbetsplatsen präglas av trivsel och engagemang där arbetet stundtals bedrivs i högt tempo. Här kommer du att arbeta med diverse assisterande uppgifter så som att hantera handlingar, mail och telefonpassning. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Du kommer att arbeta med stöd till dina kollegor i verksamheten, där arbetsuppgifterna består av att:

  • Besöka Bolagsverket med nya ärenden och kompletteringar.
  • Hantera mejl.
  • Söka fram, sortera samt arkivera ärenden.
  • Telefonpassning.
  • Kopiera handlingar.
  • Skicka bekräftelser till kunder.

omfattning.

Heltid under perioden 2019-12-02 tom 2019-12-31. Arbetstid: Mån-Fre 8,30-17,30. Det finns även möjligheter till anställning hos kund efter denna period. 

kvalifikationer.

För att trivas i denna roll är du en flexibel person med ett stort driv. Du motiveras av att ta eget ansvar och initiativ på arbetsplats där arbetsuppgifterna är varierande. Du har ett effektivt och noggrant arbetssätt och tar ett stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, oavsett storlek. Vi tror att du är positiv samt har lätt för att samarbeta, i ditt arbete är du också orädd och vågar ställa frågor och ta emot feedback för att utvecklas vidare. Du behöver kunna hantera stressiga situationer och kunna hålla god ordning. 

För att vara aktuell för rollen har du: 

  • Gymnasieutbildning.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du tidigare arbetat på Bolagsverket. Har du läst paralegal ser vi även det som meriterande.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

erfarenhet.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från administration och kontorsarbete.

ansökan.

Ansök senast 2019-11-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Jenny Engholm, Konsultchef, jenny.engholm@randstad.se

om Bolagsrätt Sundsvall AB.

Bolagsrätt Sundsvall AB är ett företag som är specialiserat på aktiebolagsrätt, företagsnamnsrätt och andra frågor med anknytning till Bolagsverket. De biträder som ombud i registreringsärenden vid Bolagsverket, upprättar och granskar bolagsrättsliga handlingar, säljer lagerbolag och köper bolag för likvidation (”Snabbavveckling”). De finns på Tullgatan 18 i centrala Sundsvall och är idag sex jurister, två paralegals och sju assistenter. 

https://www.bolagsratt.se