Konsultansvarig on site till Randstad i Gävle.

Publicerad:
2019-05-03
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Angelica Gustafsson

Detaljer

Publicerad:
2019-05-03
Ort:
Gävle, Gävleborgs län
Kategori:
Personal & HR
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201217609
Sista ansökningsdag:
2019-05-31
Kontakt:
Angelica Gustafsson
Interna tjänster

Beskrivning

Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?

Arbetsbeskrivning:
Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund.I rollen som Account specialist har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar tillsammans med en andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.

Som Account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:
• Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av konsulter.
• Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
• Annonsering, screening och urval.
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen med mera...
...kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!

Kvalifikationer:
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har:
• Någon typ av erfarenhet av arbete med administration och service. Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och/eller personalarbete sedan tidigare.
• Någon typ av eftergymnasial utbildning – med fördel inom personal- och arbetsliv, beteendevetskap eller motsvarande.
• Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer.
• Samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans.
• Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du
tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm.

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Sista ansökningsdag: 2019-05-31 – men observera att ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För ytterligare information:
För information som rör rollen, vänligen kontakta: emmelie.axelsson@randstad.se site manager, Sandvik

För information som rör rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR Talent partner: angelica.gustafsson@randstad.se eller via telefon: 070 403 91 75

Observera: På grund av bestämmelser i personuppgifts- och GDPR-lagstiftningen har vi tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökan via e-post, vi ber dig därför inkomma med ansökan via vår annons.

Har du en funktionsnedsättning och har behov av stöd vid ansökan välkomnar vi dig att fylla i vårt formulär via: https://www.randstad.se/arbetssokande/jobb/stod-med-ansokan/201156485/ så kontaktar någon av våra supportmedarbetare dig.