Kommunikatör Stockholm.

Publicerad:
2019-07-19
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Marina Jovicic

Detaljer

Publicerad:
2019-07-19
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Marknad, kommunikation & media
Specialisering:
Marknadskommunikation
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201235458
Sista ansökningsdag:
2019-08-18
Kontakt:
Marina Jovicic
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Kommunikatör Stockholm

arbetsbeskrivning.

Vi söker nu en kommunikatör för ett längre uppdrag hos en statlig myndighet i Solna, Stockholm.
För att du ska vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och strukturer, du har även erfarenhet av att driva egna kommunikationsprocesser och har förmågan att hantera parallella projekt inom området. Du kommer att arbeta brett inom kommunikation, både operativt och strategiskt, tillsammans med totalt ett fyrtiotal andra kommunikatörer inom myndighetens verksamhet i Stockholm. Låter detta som en intressant möjlighet för dig? Vi välkomnar varmt din ansökan, redan idag.

ansvarsområden.

I rollen som kommunikatör samverkar du tillsammans med myndighetens interna medarbetare samt andra externa intressenter gällande olika infrastrukturprojekt inom Stockholmsregionen. Du kommer att ta fram kommunikationsplaner, publicera texter på digitala kanaler och samordna aktiviteter gällande olika projekt. Aktuella projekt befinner sig i olika faser, vilket kräver att du planerar, genomför och följer upp olika kommunikationsinsatser vid olika tidpunkter. Vidare kommer du även att arbeta med omvärldsbevakning, behovs- och målgruppsanalys samt budskapsformatering gällande utpekade målgrupper.

Dina arbetsuppgifter:

  • Påverka och driva kommunikationsfrågor.
  • Skapa och etablera kontaktnät, internt såväl som externt.
  • Ansvara, prioritera och skapa rätt kommunikationslösningar.
  • Varumärkesarbete.
  • Arbeta med digitala kanaler och sociala medier.
  • Analysera, planera, samordna och genomföra kommunikationsinsatser till utpekade målgrupper.
omfattning.

Heltid, förväntat startdatum 2019-09-16, till och med 2020-01-31. Med möjlighet till förlängning på ett (1) år till och med 2021-01-31.
kvalifikationer.

Här behöver du:

  • Högskoleutbildning, exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, som t ex arbete inom kommunikation, marknadsföring eller projektledning.
    Alternativt gymnasium med minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
  • Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
  • Goda kunskaper i MS Office, (PowerPoint, Excel, Word)
  • Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
  • Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.).
  • Tidigare arbetslivserfarenhet av att fota och filma.
  • Tidigare erfarenhet av arbete med att forma budskap och tonalitet för att nå rätt målgrupper.
  • Tidigare erfarenhet av projektledning samt att utveckla rörlig och digital kommunikation.
Vi ser det som starkt meriterande (ej krav) om du har minst ett (1) års erfarenhet av systemen Episerver, Sharepoint och Photoshop. Vidare är det även meriterande om du tidigare har arbetat minst ett (1) år med foto och film, utveckling av rörlig och digital kommunikation samt målgruppsanpassat kommunikationsarbete.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


ansökan.

2019-08-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: | Marina Jovicic | marina.jovicic@randstad.se |
om randstad.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.