Kommunikatör med intresse för hållbarhetsfrågor och medlemsnytta i Stockholm

Publicerad: 2017-03-28
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Marknad, kommunikation & media
Specialisering:
Sociala medier
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201037855
Sista ansökningsdag:
2017-03-28
Kontakt:
Eva Wallin
Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår kommunikation och ansvara för våra sociala kanaler. Rollen innebär också ansvar för presskoordinering.

  • En stor del av arbetet består i att producera och bearbeta olika slags texter. Du behöver därför ha mycket god språklig kompetens och lätt att uttrycka dig i skrift.
  • Du har särskilt ansvar för våra sociala kanaler där du arbetar så väl strategiskt som operativt. Vidare uppdaterar du och utvecklar den del av webben som är kopplad till konsument-, hälso- och miljöfrågor. Du tycker också att det är intressant med mätning och analys av statistik.
  • En annan viktig uppgift är presskoordinering, där du är länken mellan organisationen och olika medieaktörer. I pressarbetet skriver du utkast till pressmeddelanden, har kontakt med journalister, sköter mediebevakningen och hanterar organisationens externa pressrum.
  • I rollen ingår även att uppdatera och planera trycksaker inför olika event och seminarier och i övrigt vara ett stöd för organisationen vid framtagande av kommunikationsmaterial.
Uppdragsgivare: Konsumentföreningen Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid

Ort: Stockholm

Sista ansökningsdag: 28 mars 2017

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom media/kommunikation/digital marknadsföring eller motsvarande. Du har några års erfarenhet inom något av dessa områden och du har arbetat självständigt med textbearbetning, sociala medier, presskoordinering och webb. För att lyckas i rollen är det viktigt att du tycker om och är bra på att formulera dig i skrift. Vi ser gärna att du har intresse för hållbarhetsfrågor, medlemsnytta och opinionsbildning som är viktiga delar i vår verksamhet.

Som person är du ansvarstagande, lyhörd och prestigelös. Du har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Du är kommunikativ, öppen och kreativ. Du trivs när tempot är högt och är bra på att prioritera bland löpande och ad hoc uppgifter.

Vi är 17 personer på kontoret och kommunikationsenheten består idag av två personer.

Vi samarbetar med Randstad i denna rekrytering. Vid frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Eva Wallin 0733-43 41 28. Skicka gärna in din ansökan omgående, dock senast 28 mars, då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Företag/organisation:

Konsumentföreningen Stockholm är en av huvudägarna i Coop. Vår viktigaste uppgift är därför att göra Coop så bra som möjligt för våra 775.000 medlemmar. Bra utifrån butiksupplevelse, sortiment, pris, erbjudanden och ett hälso- och hållbarhetsperspektiv. Som medlem får du även förmånliga erbjudanden och rabatter hos andra företag, liksom på kultur- och idrottsupplevelser. Medlemskapet och ditt Coop MedMera-kort är nyckeln till allt detta. Vår uppgift är också att informera konsumenter och påverka samhället i riktning mot större hållbarhet och mer medveten konsumtion. Alltid med utgångspunkt från våra kooperativa värderingar där kärnan är medlemmarnas inflytande och övertygelsen att saker blir bättre när vi gör dem tillsammans.